آزادگان، ایثارگران سهم بزرگی در عزت مندی نظام داشتند

حمیدرضا حسینخانی آزادگان و ایثارگران را چراغ راه آینده کشور دانست و گفت: این عزیزان و خانواده هایشان طی هشت سال جنگ تحمیلی سهم بزرگی را در عزت مندی نظام داشتند. به گزارش “فت فتو” صبح امروز دوشنبه ۱۵ شهریورماه مراسم تجلیل از۲۰۰نفر از آزادگان و پیشکسوتان  هشت سال دفاع مقدس با حضور آزاده سرافراز […]

حمیدرضا حسینخانی آزادگان و ایثارگران را چراغ راه آینده کشور دانست و گفت: این عزیزان و خانواده هایشان طی هشت سال جنگ تحمیلی سهم بزرگی را در عزت مندی نظام داشتند.

به گزارش “فت فتو” صبح امروز دوشنبه ۱۵ شهریورماه مراسم تجلیل از۲۰۰نفر از آزادگان و پیشکسوتان  هشت سال دفاع مقدس با حضور آزاده سرافراز سردار محمد رضا حسنی سعدی و  حمیدرضا حسینخانی فرمانده ناحیه مقاومت حضرت امیرالمومنین شهرستان کرمان برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا حسینخانی فرمانده ناحیه مقاومت حضرت امیرالمومنین شهرستان کرمان گفت: ایثارگران و آزادگان در هشت سال جنگ تحمیلی برای نظام جمهوری اسلامی عزتمندی را به ارمغان آوردند.

وی افزود : آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی سهم بزرگی را در عزت مندی نظام داشتند و باید هر روز از این بزرگان یاد کرد، زیرا آن‌ها چراغ راه آینده این کشور هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت امیرالمومنین شهرستان کرمان بیان کرد: تجلیل از آرادگان و ایثارگران لازم و واجب است چون این عزیزان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و کار بزرگی انجام دادندتجربیات بزرگ و عظیمی  در اختیار دارند ما باید هرچندگاهی این بزرگان راجمع کرده و از تجربیات این عزیزان حداکثر استفاده را داشته باشیم و در اختیار نسل جدید قرار دهیم.

حسینخانی تصریح کرد: نکته ای خیلی مهم اینست که این عزیزان باید الگو نسل جدید معرفی شوند چون کسانی بودند که با تلاشی خستگی ناپذیر و ایثارگری و مجاهدت خودشان توانستند هشت سال با دست خالی دشمن را از خاک وطن بیرون کنند و بعضی اسیر دست دشمن بودند و با صبر و حوصله و مقاومت ذره ای از اعتقاد خودشان را از دست ندادند وتسلیم دشمن نشدند و عزت جمهوری اسلامی رابه جهانیان نشان دادند.

در ادامه این مراسم محمدرضا حسنی سعدی آزاده دوران دفاع مقدس افزود: جهاد و دفاع برای مجاهد و رزمنده دوران دفاع مقدس چند حالت دارد که اسارات یکی از این حالت ها محسوب می شود.

حسنی سعدی گفت: آزادگان کشورمان به لطف خداوند در طول اسارت خود افتخارها آفریدند و با مقاومت از رهبر، امام، کشور، نظام و وطن خود دفاع کردند و هیچ گاه تسلیم خواسته های دشمن نشدند.

وی ادامه داد: ۳درصد از جمعیت کشور را ایثارگران تشکیل می دهند تمام ایثارگران باید همراه و همدل باشند وخروجی این جلسه دیدن همدیگر می باشد.

آزاده سرافراز گفت: در دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از رزمندگان ما در چند نوبت داوطلب و غیر داوطلب به جبهه رفتند و جهاد کردند و ۴۲ هزار نفر از این رزمندگان به اسارت دشمن در آمدند که حدود ۵ هزار نفر در اثر آثار شکنجه های اسارت به شهادت رسیدند.

آزاده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از این اسرا در حالت مجروحیت به اسارت دشمن در آمدند و سر لشکر شهید حسین لشگری اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی به مدت ۱۸سال اسیر عراقی‌ها بودکه ۱۰سال آن را در زندان و ۸ سال آن را در اردوگاه بسر بردند که پس از آزادی بر اثر جراحت‌های اسارت به درجه رفیع شهادت شهید نائل شد.

حسنی سعدی افزود: ۸۱ نفر از آزادگان کشور بیش از ۱۰ سال اسارت را تحمل کردند و استان کرمان یک هزار و ۲۸۴ نفر آزاده دارد .

وی ادامه داد: ۷۲ هزار و ۱۱۳ نفر از نیروهای بعثی عراقی نیز به اسارت ایران درآمدند که ۱۵ درصد از این ها پناهنده و حاضر به بازگشت به کشور خود نشدند و ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها رسما با صلیب سرخ مصاحبه کردند که حاضر به بازگشت به عراق نیستند.

در پایان این مراسم از آزادگان و پیشکسوتان تجلیل به عمل آمذ.


انتهای پیام/تاج الدینی




 آزادگان، ایثارگران سهم بزرگی در عزت مندی نظام داشتند

منبع:آرمـان
?  آزادگان، ایثارگران سهم بزرگی در عزت مندی نظام داشتند