آرامگاه تاریخی عارف زرندی مرمت می شود

مدیر میراث‌فرهنگی زرند گفت: مرمت مقبره خواجه فقیه زرندی و آرامگاه باستانی ریحان در اولویت برنامه‌های میراث‌فرهنگی زرند قرار دارد.  محمد اسلامی به تسطیح و ساماندهی اطراف آرامگاه خواجه فقیه زرندی توسط شهرداری زرند اشاره کرد. او می گوید: در کمیسیون گردشگری شورای شهر زرند مصوباتی در خصوص مرمت، ساماندهی و زیباسازی این آرامگاه ارائه […]

مدیر میراث‌فرهنگی زرند گفت: مرمت مقبره خواجه فقیه زرندی و آرامگاه باستانی ریحان در اولویت برنامه‌های میراث‌فرهنگی زرند قرار دارد.

 محمد اسلامی به تسطیح و ساماندهی اطراف آرامگاه خواجه فقیه زرندی توسط شهرداری زرند اشاره کرد.

او می گوید: در کمیسیون گردشگری شورای شهر زرند مصوباتی در خصوص مرمت، ساماندهی و زیباسازی این آرامگاه ارائه شد که امیدواریم پس از تصویب اجرایی شوند.

مدیر میراث‌فرهنگی شهرستان زرند به شمه ای از زندگی خواجه فقیه زرندی از عارفان قرن هفتم هجری  اشاره کرد و گفت: مقبره این عارف باید برای حضور گردشگران و علاقمندان مرمت و ساماندهی شود که تغییر نام بلواری به نام شیخ عبدالسلام زرندی از اقدامات اولیه در این زمینه بوده است.

اسلامی گفت: شهرستان زرند دارای چهار بنای تاریخی ارزشمند همچون برج زرندوییه، آرامگاه شیخ عبدالسلام زرندی، آرامگاه خواجه فقیه زرندی و حمام تاریخی خاندان قلی بیگ است که می‌تواند هر گردشگری را به سوی خود بکشانند.

او از ادامه پیگیری برای ثبت ملی برج زرندوییه  و حمام خاندان قلی‌بیگ شهر زرند خبر داد.

اسلامی می گوید: این دوبنای تاریخی شرایط ثبت در فهرست آثار ملی را دارند که پرونده آن‌ها در حال آماده‌سازی است.

فت فتو کرمان کرمان




آرامگاه تاریخی عارف زرندی مرمت می شود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? آرامگاه تاریخی عارف زرندی مرمت می شود