آخرین وضعیت بازسازی پروژه «باغ سالار کلانتر» کرمان

معاون میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با این پایگاه خبری آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی پروژه«باغ سالار کلانتر» را تشریح کرد. مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص آخرین وضعیت مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر گفت: بازسازی این پروژه در ابتدا با اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی […]

معاون میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با این پایگاه خبری آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی پروژه«باغ سالار کلانتر» را تشریح کرد.

مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در خصوص آخرین وضعیت مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر گفت: بازسازی این پروژه در ابتدا با اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی اداره کل میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه مدیریت و مالکیت این باغ، متولی وقفی خاص است، ابراز کرد: در ادامه با توجه به تصمیماتی که گرفته شد، مقرر شد که متولی وقفی خاص این پروژه مرمت مجموعه را با سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد تا در نهایت این باغ به مجموعه تفریحی و پذیرایی تبدیل شود و اداره کل میراث فرهنگی نیز قول صدور مجوزهای لازم در زمینه بهره‌برداری گردشگری و نظارت بر عملیات مرمتی را در این زمینه داده است.

وی بیان کرد: برای انجام فاز دوم مرمت این پروژه نیز متولی برخی از عملیات مرمتی را با نظارت کارشناسان و با هزینه خود انجام داد؛ اما پروژه در مقطعی متأسفانه متوقف شد که دلیل این توقف، عدم پشتیبانی و عدم تأمین مالی از سوی متولی بوده است و مشکلی بر سر راه ادامه پروژه از سوی اداره کل میراث فرهنگی وجود ندارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی برای ادامه بازسازی با سرمایه‌گذاری متولی انجام شده تا شاهد باشیم این پروژه در قالب مناسب به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/م




آخرین وضعیت بازسازی پروژه «باغ سالار کلانتر» کرمان

منبع:آرمـان
? آخرین وضعیت بازسازی پروژه «باغ سالار کلانتر» کرمان