آخرین جزئیات امدادرسانی و خسارات سیل در استان کرمان؛ جان‌باختن ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات سیل در استان کرمان گفت: ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان جان‌باختند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، مجید سعیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل ۱۲ دی‌ماه در […]

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات سیل در استان کرمان گفت: ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان جان‌باختند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، مجید سعیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل ۱۲ دی‌ماه در جنوب استان کرمان و بارندگی بسیار وسیع و گسترده در دو روز گذشته که باعث سیلابی شدن رودخانه‌ها و بالا آمدن سطح آب شد اظهار داشت: جاری شدن سیل باعث بسته شدن راه ۱۶۵ روستا شد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده تاکنون ۱۱۵ محور بازگشایی شده افزود: ۵۰ محور به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور همچنان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با عنوان اینکه هزار و ۷۲۵ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز دچار آبگرفتگی شدند گفت: عملیات پاکسازی این واحدهای مسکونی توسط نیروهای جهادی، هلال‌احمر، شهرداری، دهیاری‌ها و مردم رو به اتمام است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب‌های اخیر باعث قطع شبکه انتقال برق ۳۵ روستا شد، گفت: تاسیسات برقی ۲۱ روستا بازسازی و وصل شده و دیگر روستاها به دلیل عبور خط از رودخانه باقی مانده است.

سعیدی با بیان اینکه قطع شبکه آب ۳۱ روستا را نیز در سیلاب‌ها اخیر داشتیم افزود: از این تعداد ۲۰ روستا رفع مشکل شده و ۱۱ روستای باقیمانده منتظر تامین لوله و تجهیزات از مرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه ۹ راه اصلی درون استانی و بین استانی به دلیل تخریب پل و یا بالا آمدن سیلاب در آبنما قطع شده بود بیان کرد: در حال حاضر همه این محورها ترمیم و بازگشایی شده‌اند.

حال و هوای بارانی گلزار شهدای کرمان به روایت تصویر
۸۰ روستای جازموریان در محاصره سیلاب قرار دارد
سیلابی شدن ۹ شهرستان استان کرمان؛ حجم بالای سیلاب‌ها و بسته شدن راه‌ها مانع امدادرسانی است

وی با اشاره به توزیع چادر، اقلام زیستی و بسته‌های غذایی۷۲ ساعته در بین سیل زدگان گفت: امدادرسانی که از روز گذشته آغاز شده بود که با کاهش فعالیت سامانه بارشی و فروکش کردن سیلاب، این امدادرسانی‌ها شدت و سرعت پیدا کرده است.

سعیدی با بیان اینکه در صورت مساعد شدن شرایط جوی، امدادرسانی هوایی به سیل زدگان با بالگرد انجام خواهد شد گفت: رسیدگی به وضعیت افراد تحت پوشش کمیته امداد که از سیل آسیب دیدند نیز آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان افزود: متاسفانه در اثر حادثه ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، دو نفر در سیرجان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/۵۱۱/ ع




آخرین جزئیات امدادرسانی و خسارات سیل در استان کرمان؛ جان‌باختن ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان

منبع: تسنــیم
? آخرین جزئیات امدادرسانی و خسارات سیل در استان کرمان؛ جان‌باختن ۲ نفر بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان