آخرین اقدامات و وضعیت انتخابات در سطح استان کرمان تشریح شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در نشست خبری با خبرنگاران آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ رحمان جلالی ظهر امروز در نشست ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه با تدابیر استاندار و اعضا ستاد انتخابات استان، همه اقدامات برای برگزاری […]

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در نشست خبری با خبرنگاران آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ رحمان جلالی ظهر امروز در نشست ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه با تدابیر استاندار و اعضا ستاد انتخابات استان، همه اقدامات برای برگزاری انتخابات سالم، امن و باشکوه برای استان دیده شده است، گفت: به‌واسطه عملیاتی کردن راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در عرصه انتخابات، چهار میز شکل یافت.

 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره بر انتخابات تاکید داشته‌اند، ادامه داد: به‌منظور توجه به مقوله مشارکت در امر انتخابات، اقدامات متعددی از جمله برگزاری گپ‌وگفتگوهای متعدد در میادین شهر، استفاده از ظرفیت‌های جشن‌های ماه شعبان، برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها و غیره برگزار شده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه روند مشارکت نسبت به هفته‌های گذشته، رشد صعودی داشته است و سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری تاثیر به‌سزایی در این امر داشته است، عنوان کرد: میز دوم، میز امنیت است؛ اگر یک انتخابات سالم و امن داشته باشیم، کشور با اقتداری خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه تمامی ساختارها در بحث امنیت فعال شده و شورای تامین استان و شهرستان‌ها جلساتی را داشته‌اند، همچنین اطلس امنیتی احصا و تدابیر امنیتی اندیشیده شده است، اظهار کرد: مسئولیت برقراری امنیت شعب اخذ به‌عهده فراجا خواهد بود و بدون مماشات و قاطع با برهم‌زنندگان امنیت مسائل انتخابات، دستگاه‌های امنیتی محکم برخوردار خواهند کرد.
 
جلالی با اشاره به اینکه موارد متعدد در زمینه سلامت انتخابات به‌خوبی پیگیری شده است، گفت: دولت سیزدهم نه لیستی را ارائه داده و نه حزبی دارد، ما خط قرمز را به عوامل انتخابات استان اعلام کرده‌ایم که نباید جانب‌داری در این خصوص داشته باشند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۶۰ داوطلب در استان رقابت می‌کنند، ابراز کرد: ۶۴۵ نفر ثبت‌نام قطعی کردند که از این تعداد ۴۰۱ نفر تایید صلاحیت شده‌اند و ۱۶۵ نفر کاندید انصرافی داشته‌ایم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در کل استان کرمان، ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رأی داریم که از این تعداد هزار و ۴۷۷ شعبه ثابت، ۹۶۰ شعبه سیار و ۹۲ شعبه برای مناطق صعب‌العبور داریم؛ همچنین ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر در سطح استان واجدالشرایط رأی دادن هستند و از تعداد یاد شده، رأی اولی‌های استان ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر هستند متولدین ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۴ به‌قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه افراد با پنج مدرک شناسایی می‌توانند پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند، عنوان کرد: در سطح استان ۶۴ هیات‌ اجرایی فعال هستند و همچنین عوامل اجرایی در سطح استان بالغ بر ۵۶ هزار نفر هستند.
 
جلالی با تاکید بر اینکه نمایندگان داوطلبین در هیچ‌یک از فرایندهای اجرایی در شعب حق دخالت ندارند اما از ابتدا تا پایان شمار می‌توانند در شعب حضور داشته باشند، گفت: فردا مردم با حضور خود انتخابات امن، سالم و باشکوه و برگزاری رقابت مومنانه، باردیگر برگ زرینی در تاریخ کشور و استان رقم خواهند زد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا هیچ‌یک از مدیران استان به‌دلیل دخالت در امر انتخابات تخلف کرده و یا  از کار تعلیق شده‌اند؟ خاطرنشان کرد: در ستاد پیشگیری گزارشاتی را داریم و ۲۹ پرونده برای مدیرانی که در انتخابات دخالت داشته‌اند تاکنون تشکیل شده که دستگاه قضا در حال رسیدگی این پرونده‌ها است.
 
انتهای خبر/م




آخرین اقدامات و وضعیت انتخابات در سطح استان کرمان تشریح شد

منبع:آرمـان
? آخرین اقدامات و وضعیت انتخابات در سطح استان کرمان تشریح شد