آب موضوعی فرابخشی است

کرمان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر دانشگاه باهنر گفت: نگرش به آب و مدیریت آن باید کلان باشد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این همایش به خشکسالی‌های متوالی […]

کرمان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در همایش ملی آبیاری و کاهش تبخیر دانشگاه باهنر گفت: نگرش به آب و مدیریت آن باید کلان باشد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این همایش به خشکسالی‌های متوالی در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش دمای هوا، الگوی کشت نامناسب، اضافه برداشت از منابع آبی، گردوغبار و ریزگردها، کشاورزی و منابع آب چالش‌های امروز ما هستند که باید به این موضوعات اندیشیده و نسبت به آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: بیش از ۹۳ درصد از منابع آب ما زیرزمینی است و برداشتهای غیر اصولی ما را با دشواری روبرو کرده و منابع خدادادی را در وضعیتی نگران کننده قرارداده است.

عبدیان با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در استان کرمان خاطر نشان کرد: میزان بارندگی در کرمان بسیار پایین است و این نشانه وخامت منابع آب استان است و استفاده از پساب می‌تواند به حفظ منابع آبی کمک کند.

وی اضافه کرد: در سه شهر کرمان، سیرجان و زرند پروژه فاضلاب با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار قوت گرفت و از آنجا که منابع مالی دولتی محدودیت وجود دارد و شهر کرمان یک شهر معدنی است و همچنین وجود صنایعی که به آب نیاز دارند؛ ورود سرمایه گذار در این بخش بسیار کمک کننده بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است و ما با توجه به افت سفره‌های آب زیرزمینی برای ارتقا کیفی آب ۷۵ هزار مترمکعب بصورت متمرکز و ۱۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به صورت محلی سامانه‌های ارتقا کیفی مورد استفاده قرار گرفت.

وی در پایان افزود: ما همواره از صاحبان ایده و افرادی که دغدغه رفع مشکلات آب را دارند با آغوش باز استقبال می‌کنیم و قطعاً از نتایج مطالعات در حل مشکلات استفاده می‌کنیم.

کد خبر ۵۹۰۹۵۸۷




آب موضوعی فرابخشی است

منبع: مــهر
? آب موضوعی فرابخشی است