«آب»، محور برنامه هفتم توسعه استان کرمان

فت فتو/کرمان مقام عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید موضوع آب محور برنامه هفتم توسعه استان کرمان باشد، اظهار کرد: باید الزامات و ضروریات در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود. متاسفانه برخی قوانین مردم را گرفتار کرده که با اصلاح قوانین می توان برخی از مشکلات را حل کرد. محمدمهدی فداکار […]

فت فتو/کرمان مقام عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید موضوع آب محور برنامه هفتم توسعه استان کرمان باشد، اظهار کرد: باید الزامات و ضروریات در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود. متاسفانه برخی قوانین مردم را گرفتار کرده که با اصلاح قوانین می توان برخی از مشکلات را حل کرد.

محمدمهدی فداکار عصر امروز هشتم آبان ماه در جلسه گرامیداشت هفته آمار و برنامه ریزی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: کار بدون برنامه ریزی عبث است و تاثیرگذاری مداومی نخواهد گذاشت.

او خطاب به کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تصمیم منطقی برای توسعه استان بگیرید و مبنای همه تصمیماتی که اتخاذ می شود باید آمار باشد لذا وجود آمار دقیق و شفاف به امر تصمیم گیری در استان و کشور کمک شایانی می کند.

استاندار کرمان تحلیل آمار را مهم دانست و عنوان کرد: برنامه های پنج ساله ای که در کشور اجرا می شود چراغ راه ما برای بودجه های سالانه است.

«اثر واقعیت های اجتماعی بر دستگاه ها غیر قابل اجتناب است اما باید عملکرد دستگاه ها در اجرای برنامه ششم توسعه ارزیابی شود.» این مطلب بخش دیگری از سخنان مقام عالی دولت در استان کرمان در جمع کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان بود.

فداکار عنوان کرد: جرات تصمیم گیری به دستگاه باید داده شود و عدم وجود جرات تصمیم گیری در مدیران دستگاه ها سبب شده که شاهد تخریب برخی از اماکن در ید مالکیت آن دستگاه ها باشیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید موضوع آب محور برنامه هفتم توسعه استان کرمان باشد، اظهار کرد: باید الزامات و ضروریات در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود. متاسفانه برخی قوانین مردم را گرفتار کرده که با اصلاح قوانین می توان برخی از مشکلات را حل کرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید احکام مورد نیاز استان  در برنامه هفتم توسعه آورده شود، گفت: به شدت نیاز داریم که احکامی برای استفاده از ظرفیت معادن در توسعه استان و بهره گیری از همه ظرفیت های استان آورده شود.

به اعتقاد او، توسعه انسانی امری مهم در توسعه استان و کشور است و افزود: توسعه انسانی به معنی توسعه مدرک نیست. توسعه یک امر ذهنی بوده و باید توسعه انسانی استان متناسب با مزیت های استان را در دستور کار قرار گیرد.

فداکار با بیان این مطلب که مزیت های نسبی استان در نقاط مختلف ، متفاوت است در ادامه می افزاید: برای تدوین برنامه هفتم توسعه استان حتما از همفکری دستگاه ها استفاده شود و همچنین از نظرات صاحب نظران نیز باید بهره گرفت.

انتهای پیام




«آب»، محور برنامه هفتم توسعه استان کرمان

منبع: ایـسنا
? «آب»، محور برنامه هفتم توسعه استان کرمان