معاون استاندار کرمان: ایسنا در انتشار اخبار سالم و صحیح سرآمد است | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در جهاد دانشگاهی و خبرگزاری نذیر کرمان حضور یافت. امیر حسن زاده صبح امروز ۲۰ مرداد ماه در این نشست ضمن گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: خدمات جهاددانشگاهی بایستی بیشتر معرفی و […]


نذیر کرمان/کرمان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در جهاد دانشگاهی و خبرگزاری نذیر کرمان حضور یافت.

امیر حسن زاده صبح امروز ۲۰ مرداد ماه در این نشست ضمن گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: خدمات جهاددانشگاهی بایستی بیشتر معرفی و از ظرفیت این نهاد استفاده شود.

وی با پیشنهاد برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت جهاددانشگاهی تصریح کرد: خدمات جهاددانشگاهی ارزشمند و قابل تحسین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان کرمان، اظهار کرد: نباید نگاه به مرکز(تهران) داشت و باید در استان اقدامات توسعه‌ای انجام شود و کرمان را باید کرمانی‌ها بسازند.

طبق اعلام وی، تولید آزمایشی وانادیوم در استان کرمان به اتمام رسیده و چهارمین کارخانه ماسه کرومیتی جهان در کرمان راه‌اندازی شده است.

حسن زاده بر لزوم انجام پژوهش در حوزه‌های معدن، کشاورزی و انرژی خورشیدی در استان تاکید کرد و افزود: جهاددانشگاهی باید به این عرصه‌ها ورود پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره حضور پررنگ خبرگزاری نذیر کرمان در همه وقایع استان کرمان، گفت: نذیر کرمان در انتشار اخبار و اطلاعات سالم و سریع، سرآمد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بر لزوم ترویج امید در جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها خبرهای امیدبخش و با نگاه عادلانه منتشر کنند و نذیر کرمان در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

برای توسعه در اقتصاد دانش بنیان باید به مهارت و تخصص بیش از پیش اهمیت دهیم

به گزارش نذیر کرمان، دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان فواید بسیار زیادی به همراه دارد، گفت: با رشد و پیشرفت تکنولوژی، اتکای اقتصاد به علم، روز به روز بیشتر و مفهوم اقتصاد دانش‌ بنیان جدی‌تر شده است. امروز تمام کشورها تلاش می‌کنند مراکز صنعتی که در حوزه‌های مختلف توسعه داده‌اند را به صورت علمی پیشرفت بدهند تا بتوانند با صرف کم‌ترین منابع، بیشترین و بهترین نتایج را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این نوع اقتصاد در ایران هم اهمیت بسیاری پیدا کرده و مجموعه‌هایی که به شیوه دانش بنیان فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شوند، افزود: جهاددانشگاهی نیز سعی دارد تا با تکیه به اقتصاد دانش بنیان نیازها را به شیوه‌ای نوین برآورده سازد.

بازمانده گفت: برای توسعه در اقتصاد دانش بنیان باید به مهارت و تخصص بیش از پیش اهمیت دهیم و در این راستا آموزش نیروی کار متخصص در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است و جهاددانشگاهی با برگزاری دوره‌های تخصصی موردنیاز جامعه توانسته نقش موثری را در این زمینه ایفا کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی به نوآوری و حفظ مزیت‌های رقابتی که جزء ارزش‌های اصلی کسب و کارهای دانش بنیان هستند، اهتمام ویژه دارد و در این راستا به صورت پلی بین صنعت و دانشگاه عمل کرده است.

بازمانده با اشاره به ثبت شرکت صنعتی و معدنی «شادنج»، گفت: با ثبت این شرکت به جمع موسسات علمی و تحقیقاتی نسل چهارم در سطح دنیا پیوسته‌ایم.

وی یکی از اقدامات مهم جهاددانشگاهی را کارخانه فرآوری مواد معدنی این نهاد ذکر و خاطرنشان کرد: این کارخانه به همت همه‌ همکاران جهادگر تا کنون پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است و امیدواریم بتوانیم با افتتاح این کارخانه تلاش همه‌ عزیزان را به ثمر رسانیم.

در پایان توضیحاتی در خصوص عملکرد یک ساله جهاددانشگاهی استان کرمان ارائه شد.

انتهای پیام


معاون استاندار کرمان: نذیر کرمان در انتشار اخبار سالم و صحیح سرآمد است

منبع: ایـسنا
? معاون استاندار کرمان: نذیر کرمان در انتشار اخبار سالم و صحیح سرآمد است