فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است. محمد مهدی زاهدی در همایش منطقهای هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای استانهای کرمان و هرمزگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان […]
فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است.
محمد مهدی زاهدی در همایش منطقهای هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای استانهای کرمان و هرمزگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: به باور بنده بایستی بر اساس بیانیه گام دوم نگاه مجددی به سیاست گذاریها و آیین نامههای جذب اعضای هیت علمی دانشگاهها نمود.
وی در رابطه با برخی از مواردی که نیاز به نگاه مجدد دارند توضیح داد: الان نگاه مقاله محوری به جذب اعضای هیئت علمی است و هرکس مقالات بیشتری در مجلات معتبر بین المللی با ارزش ظاهری بالاتر داشته باشد دراولویت جذب قرار میگیرد.
زاهدی ادامه داد: ضمن احترام به مقاله نویسی و جایگاه تولید و نشر علم، اگر خوراکی هم در این مقالات تهیه کنیم بیشتر بیگانگان استفاده میکنند. در نگاه جدید در نظر داشتن بیانیه گام دوم باید محور قناوری و نوآوری را ملاک عمل قرار دهیم و نظام ملی نوآوری را هرچه زودتر در کشور پیاده کنیم و در چهارچوب آن آیین نامه ارتقا و سیاست گذاریهای جذب اعضای هیئت علمی تغییر و تحول پیدا میکند.
وی اضافه کرد: ما در مباحث مربوطه به جذب کمترین توجه از نظر حتی شکلی و ظاهری به دو سند بزرگ و معتبر کشور یعنی بیانیه گام دوم و سند اسلامی شدن دانشگاهها و نقشه جامع علمی کشور داریم.
زاهدی ادامه داد: انتظار میرود برای جدب، حداقل در مصاحبههایی که درون دانشگاهها صورت میگیرد یکی از مواردی که با داوطبین هیئت علمی بحث میشود میزان اطلاعات و برنامه آنها در خصوص اجرای این سندها باشد.
وی عنوان کرد: اگر موضوع تمدن نوین اسلامی را بخواهیم عینیت ببخشیم سرمنشأان آموزش و پرورش و آموزش عالی است که آموزش عالی نقش مهمتری به لحاظ تولید علم دانش و فناوری دارد.
زاهدی تصریح کرد: عدم توجه به این بیانیه موجب میشود ما به تمدن نوین اسلامی به موقع عمل نکنیم و این مسئله موجب میشود عقب افتادگی علمی که الان نسبت به خیلی از کشورها داریم حفظ شود.
وی تأکرد کرد: موضوع شاگرد پروری بسیار جدی است زیرا باید نسلی را تربیت کنیم که بتواند مدیریت کشور را در سالهای نه چندان دور پیش را برعهده بگیرد بنابراین باید هم از بعد اخلاقی و هم از بعد علمی و تخصصی به گونهای آموزش دهیم که بتوانند از عهده مسئولیتهایی که در آینده برای آنها منظور میشود بر آیند.
زاهدی اضافه کرد: نکته مهم بعدی این است که کسی که میخواهد عضو هیئت علمی شود باید به شغل معلمی در دانشگاه باور داشته باشد و روحیهاش منطبق با شاگردپروری باشد؛ ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است. از کسی که روحیه معلمی ندارد و به صرف علمش به کلاس میرود باید در پژوهشکدهها استفاده کرد.
انتهای پیام
منبع: ایـسنا ? سواد علمی بدون روحیه شاگردپروری آفت است
نذیر کرمان/کرمان رسانهها با نقش بیبدیل خود میتوانند به معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی استان کرمان و تبیین مفهوم گردشگری پایدار کمک کرده و با نقدهای سازنده، زمینهساز حفظ و توسعه میراث فرهنگی این استان شوند. سعید شاهرخی، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کرمان، امروز ۲۳ دی در کارگاه آموزشی «رسانه و میراثفرهنگی» در […]
نذیر کرمان/کرمان دریافت کارت اهدای عضو به افراد این امکان را میدهد که پس از مرگ، اعضای بدنشان به بیماران نیازمند پیوند شود. این کارت از طریق وبسایتها، اپلیکیشنها و مراکز درمانی قابل دریافت است. کارت اهدای عضو به عنوان نمادی از نیت خیر و تصمیم انساندوستانه، نشاندهنده تمایل افراد برای اهدای اعضای بدن خود […]
نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: ۹۰۰ خانوار روستایی مجتمع پاتک شهرستان منوجان از آب آشامیدنی پایدار بهرهمند شدند. علیرضا عبدیان امروز ۲۳ دی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مجتمع پاتک شهرستان منوجان با اعتبار دو میلیارد تومان و […]
نذیر کرمان/کرمان همزمان با فرا رسیدن ۱۳رجب، ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام)، پویش درختکاری «به نام پدر» در ۱۷ شهرستان استان کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار میشود. علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان امروز ۲۳ دی ماه در تشریح این خبر گفت: ترویج سنت حسنه درختکاری و درختداری، […]
دو + = 11