خروج اعضای هیئت بازرسی انتخابات از مدار بی‌طرفی «جرم» است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: خروج اعضای هیئت بازرسی انتخابات از مدار بی‌طرفی در انتخابات جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته‌اند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید مهدی قویدل صبح امروز در همایش آموزشی هیئت‌های بازرسی انتخابات در محل سالت شهید مرتضوی اظهار داشت: […]


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: خروج اعضای هیئت بازرسی انتخابات از مدار بی‌طرفی در انتخابات جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته‌اند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید مهدی قویدل صبح امروز در همایش آموزشی هیئت‌های بازرسی انتخابات در محل سالت شهید مرتضوی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی انتخابات بسیار خوب و مردمی و با مشارکت بالا را برگزار کرده که در دنیا بی‌نظیر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: انتخابات نشانه قدرت مردمی و اقتدار یک ملت و کشور است و نماد مردم‌سالاری و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی و سیاسی و بلوغ سیاسی مردم در مشارکت‌های انتخاباتی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی یک اصل پذیرفته‌شده عقلی و علمی است و جایگاه بازرسی و نظارت در انتخابات هم مشخص است.

قویدل ابراز داشت: نظارت شورای نگهبان الزام‌آور است و در همه مراحل انتخابات هست و به نوعی تخلف از تاکیدات هیات نظارت جرم‌انگاری شده است.

وی یادآور شد: نظارت هیئت بازرسی برای بازرسی و کنترل روند انتخابات با هدف بازدارندگی از رشد تخلفات در زمان انتخابات است.

قویدل اضافه کرد: تحلیل روند انتخابات موضوع مهمی است تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و هیئت بازرسی وظیفه دارد این موضوعات را مستندسازی کند زیرا در زمان جمع‌بندی آرا و اعتراضات بعد از رای‌گیری و هم برای انتخابات بعدی مفید و موثر است.

وی همچنین علم و آگاهی از قوانین و دستورالعمل‌ها و مسلط بودن و تدبیر سریع در موضوعات و اشراف به امر انتخابات و جزئیات آن را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارکان برگزاری انتخابات باید به ضرورت و اهمیت انتخابات باور داشته باشند.

این مقام قضایی با اشاره به شیوه و گفتمان دشمن برای زیرسؤوال بردن انتخابات تصریح کرد: باید با ایمان و باور به اهمیت انتخابات بتوانیم مسائل مربوط به این فرآیند را پیگیری کنیم.

قویدل اظهار داشت: رفتار هیئت‌های بازرسی در منطقه و محله می‌تواند تنش ایجاد کند و یا اینکه عضو هیئت بازرسی با رفتار خود از یک تنش، مشکل و یا آسیب پیشگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: خروج اعضای هیئت بازرسی از مدار بی‌طرفی در انتخابات جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته‌اند.

قویدل بیان کرد: آموزش برای ارکان انتخاباتی، نامزدهای انتخاباتی، ستادها و مراکز تبلیغاتی و مرتبطین با انتخابات یک اصل مهم است و کمیته رصد فضای مجازی و تبادیل اطلاعات در استان کرمان تشکیل شده است و ارتباط خوبی با ارکان انتخاباتی وجود دارد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش





خروج اعضای هیئت بازرسی انتخابات از مدار بی‌طرفی «جرم» است

منبع: فــارس
? خروج اعضای هیئت بازرسی انتخابات از مدار بی‌طرفی «جرم» است