«تب دنگی» به اندازه کرونا گسترش نخواهد یافت/ با رعایت بهداشت محیط می‌توان بیماری را کنترل کرد

احمد آریان نژاد در رابطه با گسترش بیماری« تب دنگی» اظهار داشت: انتقال این بیماری چون فقط از طریق پشه است، به سرعت و وسعت کرونا نمی تواند باشد؛ بیماری کرونا از طریق تنفس به راحتی انتقال پیدا می کرد ولی این بیماری چنین ویژگی ندارد. وی افزود: اگر محیط زندگی و کار، از نظر […]


احمد آریان نژاد در رابطه با گسترش بیماری« تب دنگی» اظهار داشت: انتقال این بیماری چون فقط از طریق پشه است، به سرعت و وسعت کرونا نمی تواند باشد؛ بیماری کرونا از طریق تنفس به راحتی انتقال پیدا می کرد ولی این بیماری چنین ویژگی ندارد.

وی افزود: اگر محیط زندگی و کار، از نظر بهداشت رعایت شود، قطعا این بیماری به سرعت و وسعت کرونا گسترش پیدا نمی کند؛ بنابراین باید در مناطقی که پشه ها زیاد هستند، با استفاده از وسایلی مانند حشره کش‌ها و توری، سعی در از بین بردن پشه ها از محل زندگی کرد. پشه‌ها اگر خون انسان آلوده را مک نزنند، انسان بعدی را که نیش بزنند، بیماری انتقال نخواهد یافت؛ بنابراین اگر فرد مبتلا، ایزوله شده و مورد نیش و گزش پشه ها واقع نشود، زنجیره انتقال قطع خواهد شد.

آقای آریان پور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص احتمال گسترش تب دنگی در شهرها گفت: پشه ها بیشتر در مناطق و آب های آلوده زندگی می کنند و کمتر احتمال دارد که از محیط آلوده، به محیط های پاک جابجا شوند و در محیط هایی مثل کویر، پشه ای وجود ندارد که بخواهد باعث انتقال بیماری شود بلکه در مناطق گرم و مرطوب بیشتر دیده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری به اندازه «کرونا» کشندگی ندارد اما یادمان نرود، استرس، روی ایمنی بدن افراد تاثیر دارد و مردم باید سعی کنند بهداشت را رعایت کنند تا این بیماری هم کنترل شود.

/شفقنا


«تب دنگی» به اندازه کرونا گسترش نخواهد یافت/ با رعایت بهداشت محیط می‌توان بیماری را کنترل کرد

منبع: اصلاحات نیوز
? «تب دنگی» به اندازه کرونا گسترش نخواهد یافت/ با رعایت بهداشت محیط می‌توان بیماری را کنترل کرد