در آبان ماه امسال بیشترین شکایتهای دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذا خوری و بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است. به گزارش فت فتو، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی […]
در آبان ماه امسال بیشترین شکایتهای دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذا خوری و بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.
به گزارش فت فتو، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در آبان ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی از کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده که از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵درصد) مربوط به کالا و ۲۳۲۵ فقره (۱۵درصد) مربوط به خدمات بوده است.
بیشترین شکایتهای دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذاخوری است. بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف نیز مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.
همچنین از مجموع این شکایات، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره (۹۹ درصد) قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره (یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است. همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۵۰۴۵ فقره (۳۱درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴۴۵۵ فقره (۲۸درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است. در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲۳۰۰ فقره (۱۴درصد) حضوری و ۳۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.
در کدام استانها شکایت از صنوف بیشتر شد؟
گفتنی است که استانهای خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استانهای خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بودهاند.
چگونه شکایت کنیم؟
گفتنی است که مردم میتوانند با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.
طبق قانون نظام صنفی گرانفروشی، کمفروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمتگذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهمترین تخلفات صنفی است.
همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمههای دریافتی به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در بودجههای سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون بهطور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.
انتهای پیام
منبع: ایــسنا ?مردم از کدام صنوف بیشتر شکایت میکنند؟ : اخبار استان کرمان – اقتصادی
نذیر کرمان، عبدالناصر همتی روز دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عادی سازی پرونده ایران در FATF یعنی: – رفع محدودیت پولی و مالی ۲۰۰ کشور و نهاد بین المللی علیه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی – خنثی سازی پروژهٔ منزوی کردن نظام پولی و مالی کشورمان توسط آمریکا و متحدینش […]
یکی از رویکردها و سیاست های بانک ملی ایران، اجرای مسئولیت های اجتماعی در سراسر کشور است که طی سال جاری با اجرای طرح های عام المنفعه و امور خیرخواهانه انجام شده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در نیم سال ابتدای سال جاری با جمع آوری منابع و سپرده های […]
قیمت خودروهای سایپا را در جدول زیر مشاهده نمایید. نذیر کرمان، قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده نمایید. قیمت خودروهای سایپا خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت نمایندگی (تومان) سهند S ۴۹۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴۶۷,۲۰۲,۰۰۰ اطلس ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۱۶,۶۵۵,۰۰۰ ساینا S ۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۵,۷۶۴,۰۰۰ ساینا S دوگانه […]
همراه اول به عنوان حامی رویداد بینالمللی کیشاینوکس ۱۴۰۳ و با تمرکز بر معرفی فرصتهای سرمایهگذاری جدید به مرکز نمایشگاههای بینالمللی کیش میرود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور (Kish Invex 2024) با حمایت و مشارکت […]
2 × 9 =