در حفظ بازارهای صادراتی موفق نبودیم

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تمرکز بر بازارهای هدف، ظرفیت صادراتی استان را به پنج میلیون دلار رساند، گفت: «حضور استان کرمان در نمایشگا‌ه‌های منطقه‌ای مطلوب نیست، در حالی‌که برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای مختلف برای معرفی محصولات استان کرمان بسیار اهمیت دارد». علی زینی‌وند همچنین […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تمرکز بر بازارهای هدف، ظرفیت صادراتی استان را به پنج میلیون دلار رساند، گفت: «حضور استان کرمان در نمایشگا‌ه‌های منطقه‌ای مطلوب نیست، در حالی‌که برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای مختلف برای معرفی محصولات استان کرمان بسیار اهمیت دارد».

علی زینی‌وند همچنین تاکید کرد: «استان کرمان باید در رقابت شدیدی که در دنیا وجود دارد به دنبال پر کردن خلاءهای بازار باشد».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، وی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان کرد: «در 11 ماهه‌ی گذشته صادرات استان از مرز 2 میلیارد و 200 میلیون دلار گذشته و تراز ما هم 700 میلیون دلار مثبت است».

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان، ادامه داد: «می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تمرکز بر بازارهای هدف، ظرفیت صادراتی استان را به پنج میلیون دلار رساند».

وی با بیان این‌که حضور استان کرمان در نمایشگا‌ه‌های منطقه‌ای مطلوب نیست، یادآور شد: «برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای مختلف برای معرفی محصولات استان کرمان بسیار اهمیت دارد و حضور در این نمایشگاه‌ها باید هدفمند باشد».

زینی‌وند با تاکید بر استفاده از بازارهای مجازی و ظرفیت‌های الکترونیکی روز دنیا، افزود: «نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد و باید روی بازاریابی برای حضور در این فضا، کار حرفه‌ای انجام شود».

وی گفت: «در حوزه‌ی بازاریابی باید گروه‌هایی به کمک صنایع بیایند، و از ظرفیت جوانان تحصیلکرده که شرکت‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرده‌اند استفاده شود و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود».

استاندار کرمان ادامه داد: «استان کرمان باید در رقابت شدیدی که در دنیا وجود دارد به دنبال پر کردن خلاءهای بازار باشد».

وی با اشاره به نقش برندسازی در بازار رقابت، بیان کرد: «متاسفانه در حفظ بازارها موفق نبودیم و باید برنامه‌ریزی جدی در این زمینه داشته باشیم. امروز بدون شناخت پیچیدگی‌ رقابت‌ها و ذائقه‌ی عرضه و تقاضا نمی‌توان کار کرد». /پ




در حفظ بازارهای صادراتی موفق نبودیم

منبع: خبر کرمان
?
در حفظ بازارهای صادراتی موفق نبودیم

: اخبار استان کرمان – اقتصادی