به گزارش نذیر کرمان به نقل از انرژی پرس، افزایش قیمت بنزین بار دیگر به سوژه داغ اخبار کشور تبدیل شده و مسئولان در حالی آن را تکذیب میکنند که انگشت اتهام کسری بنزین را به سمت مصرف کنندگان نشانه رفتهاند. https://eslahatnews.com/wp-content/uploads/2024/11/کسری-بنزین-در-ایران.mp4 خودروسازان؛ عامل اصلی بحران بنزین این در حالی است که خودروسازان ایرانی با تولید سالانه […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از انرژی پرس، افزایش قیمت بنزین بار دیگر به سوژه داغ اخبار کشور تبدیل شده و مسئولان در حالی آن را تکذیب میکنند که انگشت اتهام کسری بنزین را به سمت مصرف کنندگان نشانه رفتهاند.
خودروسازان؛ عامل اصلی بحران بنزین
این در حالی است که خودروسازان ایرانی با تولید سالانه ۱.۵ میلیون خودروی پر مصرف و بنزینخوار، متهم اصلی بحران ناترازی بنزین هستند و تاکنون هیچ دولتی توان مقابله با آنها را نداشته است. در حالی سالانه حدود ۱.۵ میلیون خودرو با مصرف سوخت بالا به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه میشود که به همان میزان خودروی فرسوده از خط ناوگان خارج نمیشود.
ماشینهای بنزینخوار داخلی
خودروهای داخلی در هر ۱۰۰ کیلومتر، بین ۱۱ تا ۱۴ لیتر بنزین میسوزانند که ۳ برابر استاندارد جهانی است. ایران روزانه به طور متوسط ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مصرف میکند.
این در حالی است که تولید بنزین داخلی به حداکثر ظرفیت خود رسیده و کل میزان تولید نیز به مصرف میرسد. سال گذشته ۲ میلیارد دلار صرف واردات بنزین شده که پیش بینی شده میزان آن برای سال ۱۴۰۳ به ۳ میلیارد دلار برسد.
همچنین دولت برای سال آینده ۶۵ هزار میلیارد تومان را برای واردات بنزین در بودجه پیشبینی کرده که به گفته کارشناسان لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بوی افزایش قیمت بنزین میدهد.
در حالی سالانه میلیاردها دلار صرف واردات بنزین میشود که همین هزینه را میتواند صرف واردات خودروهای با مصرف سوخت بسیار پایین کرد.
زیان مردم از انحصار بازار خودرو
خودروسازان داخلی با تولید انبوه خودروهای پر مصرف برای مردمی که به دلیل انحصار بازار حق و انتخاب دیگری ندارند، نه تنها به جیب آنها ضربه میزنند، بلکه به منابع ملی نیز خیانت میکنند. حتی خودروهای داخلی جدید نیز نسبت به مدلهای قدیمیتر، مصرف سوخت بالاتری دارند. این وضعیت نشاندهنده بیتوجهی خودروسازان به بهرهوری انرژی و منافع ملی است.
بارها اعلام شده که باید اعمال فشار بر خودروسازان برای بهبود کیفیت خودروها، کنترل دقیق واردات خودروهای پر مصرف و تعریف استاندارد مشخص برای مصرف سوخت خودروها اعمال شود.
اولویت خودروسازان؛ جیب خود یا منافع ملی؟
در حالی که کشورهای همسایه به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی حرکت میکنند، خودروسازان داخلی ما همچنان بر تولید خودروهایی با فناوریهای منسوخ و مصرف سوخت بالا اصرار میورزند و این عقبماندگی فاحش، جای تاسف دارد. این وضعیت نشان میدهد که اولویت خودروسازان، سودآوری کوتاهمدت است، نه منافع ملی، نه حل ناترازی بنزین و نه حتی سلامت مردم.
منبع: نذیر کرمان ? خودروسازان، عامل اصلی بحران بنزین +فیلم
به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۱۲ آبان ماه با کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار به ۴ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان و قیمت طلای ۲۴ عیار به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه امامی امروز بیش از یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت […]
رسانه رسمی باشگاه سپاهان نوشت: به اطلاع هواداران عزیز میرساند در پی استعفای رسمی شب گذشته آقای ژوزه مورایس پس از بازی سپاهان و آلومینیوم اراک، هیأت مدیره باشگاه سپاهان بامداد امروز تشکیل جلسه داد و با بررسی جمیع جوانب با استعفای ایشان موافقت نمود. مقرر گردید در حال حاضر و تا تصمیمات بعدی، کادر […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، به پیشنهاد هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای تابعه و طی حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری که پیش از این سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بود، به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد، در متن حکمی که از […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه هزینه اعمالی در قبض مشترکان بسیار پرمصرف برای مصارف مازاد الگو به طور تقریبی ۱۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه هزینه تمام شده برق ۴۰۰۰ تومان است، این یعنی حتی مشترکان بسیار پرمصرف هم از یارانه […]
× 5 =