کرمان – فت فتو – عکسهایی که در این خبر مشاهده میکنید مربوط به جادهای باریک، رخ به رخ و دارای آسفالت بسیار نامناسب است؛ محوری پرخطر که راه دسترسی دستکم پنج کارخانه بزرگ فولاد فعال یا در حال ساخت از همینجا میگذرد. به گزارش فت فتو شهرستان بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان […]
کرمان – فت فتو – عکسهایی که در این خبر مشاهده میکنید مربوط به جادهای باریک، رخ به رخ و دارای آسفالت بسیار نامناسب است؛ محوری پرخطر که راه دسترسی دستکم پنج کارخانه بزرگ فولاد فعال یا در حال ساخت از همینجا میگذرد.
به گزارش فت فتو شهرستان بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان در حالی طی سال های اخیر به یکی از قطب های بزرگ فولاد و دیگر صنایع کشور تبدیل شده که راه دسترسی تعداد قابل توجهی از آنها که در ادامه به شهرستان های دیگر مانند بافت و جیرفت هم می انجامد در بخش های قابل توجهی از جاده بسیار نامناسب و ناایمن طی سال های اخیر باقی مانده است.
شروع این جاده که به سمت شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر امتداد دارد در فاصله ۱۵ کیلومتری محور بردسیر – کرمان واقع شده است. پرسش درباره اینکه چرا متولیان راهسازی تاکنون برای دوبانده کردن، تعریض یا حتی روکش آسفالت این مسیر اقدامی نکردهاند یک طرف ماجراست، طرف دیگر و مهم اینکه این تعداد کارخانه که برخی از آنها فریاد مسئولیت های اجتماعیشان گوش فلک را هم کَر میکند چرا برای تردد کامیون های خودشان هم که شده تاکنون اقدامی برای بهبود دسترسی در این مسیر ارتباطی کاری انجام ندادهاند؟
ورودی این جاده از جاده اصلی و دوبانده بردسیر – کرمان منشعب می شود؛ دوراهیای که بسیار باریک و خطرآفرین است؛ ابتدای مسیر که از جاده اصلی جدا می شود تا چندین کیلومتر دارای آسفالتی پرچاله و با عرض جاده اندک است.
مسیر این جاده تا شهر نگار رخ به رخ و عمدتا نامناسب است.
این مسیر ارتباطی البته در ادامه جاده به سمت بافت بویژه در مناطق کوهستانی دوبانده شده است اما صحبت بر سر چند کیلومتری از جاده رخ به رخ است که انتظار می رفت باتوجه به تردد بالا بویژه انواع کامیون ها خیلی وقت پیشتر مشکلات آن حداقل با کمک کارخانه های بزرگ یا توسط متولیان راهسازی حل شده باشد.
بیشک تردد بسیار کامیون های سنگین از جمله علت های تخریب آسفالت این جاده به شمار می رود.
در بخش هایی از کناره های جاده حتی اندکی شانه خاکی وجود ندارد و در صورت بروز خطر به علت تردد بالا، امکان خروج از جاده و کنار زدن نیست.
این مسیر ارتباطی به علت دسترسی به شهرها و شهرستان های غربی استان کرمان و نیز فعالیت کارخانه ها از محورهای مهم و پرتردد به شمار می رود.
یکی از کارخانه های فعال و بزرگ دقیقا در حاشیه این جاده و در جایی که بیشترین مشکلات جاده واقع شده است قرار دارد.
مشکلات این جاده در حالی است که ایجاد جاده اختصاصی به موازات جاده اصلی نیز در هنگام تاسیس، از جمله وظایف صنایع موجود اعلام شده بود که براساس گزارش ها گویا تنها تعداد معدودی از کارخانه ها به تعهد خود به طور کامل تاکنون عمل کرده اند؛ برخی کارخانه ها هم در موضوع ساخت جاده اختصاصی گفته اند که درحال ساخت و ساز هستند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (فت فتو) آمادگی دارد هرکدام از مسئولان متولی یا صاحبان کارخانه های مستقر در این منطقه در این زمینه توضیحی دارند منتشر کند.
منبع: ایرنـا ? جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر
کرمان – نذیر کرمان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: آموزشها و مهارتها برای مددجویان میتواند از بازگشت دوباره آنان به زندان جلوگیری کند. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسنزاده روز چهارشنبه در بازدید از کارگاههای مهارتآموزی زندان کرمان اظهار داشت: اولویت ما در استان آموزش […]
مشهد-نذیر کرمان-تیم والیبال سپهر صدرای مشهد با حضور نیافتن مقابل حریف سیرجانی خود از جدول رقابت های لیگ برتر والیبال کنار گذاشته شد. به گزارش نذیر کرمان، نماینده والیبال مشهد طبق برنامه هفته نوزدهم لیگ قرار بود از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز در سالن مهران مشهد میزبان تیم والیبال فولاد سیرجان باشد. هر چند تیم […]
بندرعباس – نذیر کرمان – رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: عملیات ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در منطقه مرزی استانهای کرمان و هرمزگان موسوم به «هفت دست انداز» آغاز و از ورود حجم قابل توجهی از خودروهای سوختبر جلوگیری شده است. به گزارش نذیر کرمان از روابط عمومی ادارهکل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه […]
کرمان_مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان از ثبت نام ۲۲ هزار نفر در شهرستان رفسنجان برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، رضا حافظی، ظهر چهارشنبه در مراسم قرعهکشی زمینهای طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان گفت: تعداد ۲۲ هزار نفر در شهرستان رفسنجان در طرح نهضت ملی مسکن ثبتنام […]
سه + = نُه