به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا، فخرالدین عامریان رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل، از تاثیر تولید محصولات فرهنگی تلویزیونی و سینمایی بر توسعه تجارت ایران گفت و در این باره توضیح داد: در سالهای گذشته تولید چند فیلم سینمایی کمدی مشترک میان ایران و برزیل به افزایش صادرات فرش دستباف ایران به […]
به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا، فخرالدین عامریان رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل، از تاثیر تولید محصولات فرهنگی تلویزیونی و سینمایی بر توسعه تجارت ایران گفت و در این باره توضیح داد: در سالهای گذشته تولید چند فیلم سینمایی کمدی مشترک میان ایران و برزیل به افزایش صادرات فرش دستباف ایران به این کشور انجامید البته این موضوع تنها در مورد ایران و برزیل اتفاق نیفتاده و دو کشور هند و برزیل با تولید مستندی درباره این دو کشور فرصتی برای آشنایی طرفین از کالاهای دو کشور و در پی آن افزایش صادرات ایجاد کردند.
وی افزود: در تولید این فیلمهای مشترک هنرمندان دو کشور حضور دارند و این فیلمها در دو کشور اکران میشود و در مورد ایران این مزیت ویژه را دارد که علاوه بر نمایش کالاهای ایرانی تصویری متفاوت از آنچه جامعه برزیل از ایران دارند را به آنها نشان میدهد، برزیلیها هیچ شناختی از جامعه مدرن ما ندارند و حتی گاه بین ایران و عراق تمایزی قائل نمیشوند در حالی که به ترکیه و امارات سفر میکنند اما ایران مقصد گردشگری آنها نیست.
عامریان ادامه داد: در همین راستا اتاق مشترک ایران و برزیل مذاکراتی با برخی شبکههای تلویزیونی برزیل برای تولید مستندی درباره ایران داشته تا در این مستند ظرفیتهای گردشگری ایران و محصولاتی که پتانسیل صادرات آن به برزیل وجود دارد به نمایش گذاشته شود با این حال هنوز بر سرجزئیات این پروژه مانند بودجه و مجوزها توافقاتی صورت نگرفته است.
وی در پاسخ به اینکه اتاقهای مشترک خود میتوانند در تولید فیلمهای سینمایی مشترک میان کشورها سرمایهگذاری کنند و از این فرصت برای معرفی کالاهای خود و توسعه صادرات آنها استفاده کنند، اظهار کرد: حدود ۳۵ اتاق مشترک در زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران فعال است اما تمام درآمد این اتاقها که در سال به ۵۰۰میلیون تومان هم نمیرسد خرج خود اتاقها میشود، بنابراین سرمایهگذاری در چنین پروژههایی در توان اتاقهای مشترک نیست اما اتاق بازرگانی ایران با توجه به درآمدهای چشمگیری که دارد میتواند منابع موردنیاز برای پروژههایی این چنین را در اختیار اتاقهای مشترک قرار دهد تا با معرفی محصولات ایرانی به بازارهای جهانی بستر توسعه صادرات فراهم آید و بازرگانان هم در پرداخت تعهدات مالی خود به اتاق بازرگانی عملکرد بهتری داشته باشند.
رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل خاطرنشان کرد: هر بازرگانی هر سال کارت بازرگانی خود را تمدید میکند که البته باید این کار بکند موظف است سه هزارم درآمد سالانه خود را باید به اتاق بازرگانی ایران پرداخت کند و بازرگانان همچنین ملزم هستند چهار هزارم مالیاتی که سالانه پرداخت میکنند را به اتاق بازرگانی بدهند این در حالی است که تنها در اتاق بازرگانی تهران ۱۲۰۰۰ نفر کارت بازرگانی دارند و در همه استانها هم اتاقهای بازرگانی استانی فعال هستند؛ چنین درآمدهای میتواند محل خوبی از سرمایهگذاری برای توسعه صادرات باشد.
منبع: اصلاحات نیوز ? تاثیر فیلم های سینمایی بر توسعه تجارت ایران و برزیل
به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایلنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازهترین گزارش چشمانداز کوتاهمدت انرژی خود اعلام کرد که انتظار دارد قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا پایان سال به ۸۵ تا ۹۰ دلار در هر بشکه بازگردد. قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه […]
بازار سهام در حالی چهارمین هفته مردادماه را آغاز کرد که همچنان با درجا زدن شاخصها و نبود تحرک کافی برای رونق معاملات روبرو بود. دامنه نوسان معاملات سهام همچنان یک درصد و دامنه نوسان صندوقهای سرمایهگذاری هنوز دو درصد است و همین محدودیت، از رمق بازار کاسته است. با این حال اما از سوی […]
مسعود پزشکیان رئیسجمهور در حکمی «زهرا بهروز آذر» فعال سیاسی اصلاحطلب و مدیرکل سابق امور بانوان شهرداری تهران را به سمت معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد. زهرا بهروز آذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور شد منبع: اصلاحات نیوز ? زهرا بهروز آذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور […]
مسعود پزشکیان، طی حکمی «محمد شریعتمداری» را به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد. محمد شریعتمداری، رئیس دفتر رئیسجمهور شد منبع: اصلاحات نیوز ? محمد شریعتمداری، رئیس دفتر رئیسجمهور شد
− 1 =