بلیت قطار قبل از عید نوروز افزایش نمی‌یابد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی دربارۀ افزایش بهای بلیت قطارهای مسافری گفت:«این تصمیم به سیاست دولت بازمی‌گردد؛ اما همواره انباشت عقب‌ماندگی نرخ‌های قیمت را داشتیم. امسال هم بعد از سال نو،اعمال قیمت‌های جدید را با نظر راه‌آهن خواهیم داشت؛ اما قبل سال نو افزایش قیمت نداریم». ناصر بختیاری با […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی دربارۀ افزایش بهای بلیت قطارهای مسافری گفت:«این تصمیم به سیاست دولت بازمی‌گردد؛ اما همواره انباشت عقب‌ماندگی نرخ‌های قیمت را داشتیم. امسال هم بعد از سال نو،اعمال قیمت‌های جدید را با نظر راه‌آهن خواهیم داشت؛ اما قبل سال نو افزایش قیمت نداریم».

ناصر بختیاری با بیان این‌که روزانه ۱۲۰ لوکوموتیو به بخش مسافری کشور اختصاص یافته است،افزود:«۱۱۰۰ واگن در طول سال در خدمت حمل‌ونقل مسافری است که برنامۀ توسعۀ آن دنبال می‌شود. ۲۰۰ واگن نیز خدماتی است و به ۲۰۰ واگن مسافری نو هم نیاز داریم».

وی دربارۀ تاخیر قطارها نیز بیان کرد:«میانگین تاخیر از مبدا کل قطارها در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ ثانیه بود که در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ ثانیه کاهش یافته و تاخیر قطارهای حومه‌ای نیز به ۲۰ دقیقه در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است».

به گزارش فردایکرمان به نقل از فت فتو،رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی دربارۀ افزایش بهای بلیت قطارهای مسافری 30 آذرماه در نشست خبری به مناسبت هفتۀ حمل‌ونقل اظهار کرد:«در ۹ ماهۀ نخست امسال،۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر در بخش ریلی داشتیم. این رقم در سال گذشته ۱۴ میلیون نفر بود. سهم قطارهای رجا از این رقم ۵۱ درصد بوده است».

وی افزود:«جابه‌جایی بین‌شهری مسافران ریلی نیز در سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۶۶۰ هزار نفر افزایش یافته است».

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی اضافه کرد:«مدت‌زمان سیر هم به زیرساخت مربوط است نه شرکت‌های حمل‌ونقلی و امیدواریم شرکت راه‌آهن در این باره برنامه‌ریزی داشته باشد».

وی دربارۀ این‌که چرا شرکت جدید ریلی تأسیس نمی‌شود،بیان کرد:«امکانات مالی در این بخش نیست و اگر دولت کمک نکند،همین وضع ادامه دارد. توقع داریم دولت با پرداخت تسهیلات کم‌بهره انگیزه را برای حضور در بخش ریلی فراهم کند و بهره‌وری در سیستم ریلی به نقطه مطلوب برسد».

بختیاری دربارۀ چالش تامین لوکوموتیو در سیستم حمل‌ونقل ریلی،یادآور شد:«در تامین لوکوموتیو سیاست‌گذار نیستیم؛ اما اخیراً رهبری مجوزهایی را صادر کردند تا بتوان در بخش ریلی از صندوق توسعه ملی برداشت کرد. بخش اصلی نیاز صنعت ریلی در بخش لوکوموتیو است. در بخش مسافری تلاش داریم سالن و قطار مسافری نو وارد کنیم».

وی تاکید کرد:«وقتی نیاز از تولید داخلی فراهم نشود،امکان واردات واگن نو وجود دارد. قطعات ترمز قطارها نیز امکان تامین از خارج را دارد. با برخی کشورهای اروپایی و چینی برای واردات سالن‌های مسافری نو رایزنی شده است».

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی ادامه داد:«تا حداقل واردات ۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری،در بازار ظرفیت وجود دارد. هم اکنون با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد داریم؛ اما مشکل نقدینگی باعث شده که تعهدات داخلی در زمان خودش انجام نشود». /پ




بلیت قطار قبل از عید نوروز افزایش نمی‌یابد

منبع:خبر کرمان
?

بلیت قطار قبل از عید نوروز افزایش نمی‌یابد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی