اکثر جایگاه‌های سوخت کرمان مشکل نوسازی دارند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: در حالی که به گفتۀ مدیرکل استاندارد استان کرمان،۱۷ جایگاه CNG استان،تاکنون موفق به استانداردسازی نشده‌اند،نماینده انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور در استان کرمان می‌گوید که جایگاه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی،حتی توان مالی تعویض قطعات را ندارد. محمد یوسف‌زاده با بیان این‌که متاسفانه وضعیت جایگاه‌ها در هیچ جای کشور مناسب نیست زیرا […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: در حالی که به گفتۀ مدیرکل استاندارد استان کرمان،۱۷ جایگاه CNG استان،تاکنون موفق به استانداردسازی نشده‌اند،نماینده انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور در استان کرمان می‌گوید که جایگاه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی،حتی توان مالی تعویض قطعات را ندارد.

محمد یوسف‌زاده با بیان این‌که متاسفانه وضعیت جایگاه‌ها در هیچ جای کشور مناسب نیست زیرا درآمد آن‌ها به حدی است که به سختی روی پا ایستاده‌اند،اظهار کرد:«جایگاهی که ۱۵ سال کار کرده،فرسوده شده و جایگاه‌دار حتی توان مالی تعویض قطعات را ندارد».

وی با بیان اینکه اکثر جایگاه‌های کرمان مشکل نوسازی دارند،ادامه داد:«امسال حقوق و دستمزد کارگر ۵۷ درصد اما کارمزد جایگاه‌ها ۱۵ درصد افزایش داشته و برق،روغن و قطعات،هرکدام جداگانه گران شده است لذا طبیعتا جایگاه‌ها مشکلات مالی دارند اما ما در حد توان سعی می‌کنیم مشکل ایمنی پیش نیاید و حداقل موارد ایمنی را رعایت کنیم».

به گزارش فردایکرمان به نقل از فت فتو کرمان، نماینده انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور در استان کرمان بیان کرد:«استاندارد سالانه یکبار از کل جایگاه‌های استان کرمان بازدید می‌کند و شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی نیز ماهانه به‌صورت چرخشی جایگاه‌ها را بررسی و گواهینامه‌های لازم را کنترل می‌کند».

وی با تاکید بر اینکه نظارت به تنهایی کافی نیست،گفت:«شرکت‌های بازرسی زیرمجموعۀ اداره استاندارد سالانه مبلغی را دریافت و کل بخش‌های جایگاه را کنترل می‌کنند اما نازل‌های جایگاهی که ۱۵ سال کار کرده،ظاهر خوبی ندارد،کشیده،کج و فرسوده شده و اگر بخواهیم آن‌ها را تعویض کنم باید برای هر نازل ۴۰۰ میلیون تومان بپردازیم لذا به تعمیرات اکتفا می‌کنیم اما ظاهر نازل‌ها را با تعمیرات نمی‌توان حفظ کرد».

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه جایگاه‌های CNG با وضع اقتصادی فعلی،مشکلاتی دارند،یادآور شد:«قطعات جایگاه‌های عرضۀ گاز CNG چیزی نیست که بتوان آن‌ها را از بازار تامین کرد لذا بایستی از جایی تهیه کنیم که خود،کارگر و مردم ایمن باشند».

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعمیر و نگهداشت دارای گواهی از شرکت نفت و استاندارد امور تعمیرات را انجام می‌دهند،افزود:«مشکلاتی در فرایند ایمن‌سازی جایگاه‌های CNG کرمان وجود دارد اما سعی می‌کنیم با ظرفیت‌های موجود در اختیار تا جایی که امکان دارد خطری وارد این جایگاه‌ها نشود».

 

قطع سهمیۀ گاز جایگاه‌های غیراستاندارد

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز گفت:«بازرسی‌ها و بازدیدها سالانه یکبار انجام می‌شود که باید منجر به اخذ تاییدیۀ استاندارد شود؛ شرکت‌های بازرسی این کار را به نمایندگی از ما انجام می‌دهند و در نهایت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز این تاییدیه‌ها را اعلام می‌کنیم».

اسماعیل عاقلی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه مراحل استانداردسازی چگونه است و به چه مدت نیاز دارد؟ افزود:«۶۰ جایگاه گاز مایع استان کرمان تاکنون موفق به گذارندن مراحل استانداردسازی شدند؛ ضمن آن‌که در بازدیدها اگر نواقصی وجود داشته باشد جایگاه‌ها دوباره فرصتی برای رفع نقص پیدا می‌کنند که بتوانند به مرحلۀ اخذ تاییدیه برسند و در مواردی که اقدامی انجام نمی‌شود،براساس مصوبۀ هیات وزیران تکلیف داریم که آن‌ها را به شرکت ملی پخش فرآورده نفتی و شرکت گاز معرفی کنیم که سهمیۀ آن‌ها را قطع کنند».

وی بیان کرد:«گزارش جایگاه‌های غیر‌ایمن را به صورت سه و شش ماهه به مجموعه‌های متولی اعلام کردیم که نسبت به قطع سهمیۀ آن‌ها اقدام شود و تاکنون ۱۷ جایگاه استان کرمان موفق به استانداردسازی نشده‌اند». /پ




اکثر جایگاه‌های سوخت کرمان مشکل نوسازی دارند

منبع:خبر کرمان
?

اکثر جایگاه‌های سوخت کرمان مشکل نوسازی دارند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی