سید کریم معصومی، رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با انتقاد از تعرفههای بالای خودروهای وارداتی و قیمتهای سنگین آنها اظهار داشت: واردات قطرهچکانی خودرو تنها باعث رونق بازار دلالان شده است. اگر هدف اصلاح بازار خودرو است، باید واردات بهصورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود. وی توضیح داد: واردات خودرو میتواند راهکاری اساسی برای […]
سید کریم معصومی، رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با انتقاد از تعرفههای بالای خودروهای وارداتی و قیمتهای سنگین آنها اظهار داشت: واردات قطرهچکانی خودرو تنها باعث رونق بازار دلالان شده است. اگر هدف اصلاح بازار خودرو است، باید واردات بهصورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود.
وی توضیح داد: واردات خودرو میتواند راهکاری اساسی برای برونرفت از وضعیت فعلی بازار باشد و در عین حال، خودروسازان داخلی را به سمت تولید رقابتی سوق دهد. برای رسیدن به این هدف، تعرفههای واردات خودرو باید بهطور جدی کاهش یابد تا قیمت خودرو به سطح معقول و متناسب با قیمتهای جهانی برسد.
رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با اشاره به موضوع قیمت بنزین گفت: تا زمانی که خودروها با قیمتهای منطقی در دست مصرفکنندگان قرار نگیرد، افزایش قیمت بنزین نباید اجرا شود. در واقع، آزادسازی قیمت بنزین زمانی قابل پذیرش است که خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در بازار وجود داشته باشند.
وی تأکید کرد: با واردات گسترده خودرو و حذف تعرفههای سنگین، تقاضا و سودجوییهای موجود در بازار خودرو کاهش خواهد یافت.
معصومی همچنین از سیاستهای فعلی واردات خودرو انتقاد کرده و گفت: واردات خودرو به شیوه کنونی، که به صورت قطرهچکانی انجام میشود، نهتنها به بهبود وضعیت بازار کمکی نکرده، بلکه باعث رونق بازار دلالی شده است. عرضه محدود خودروهای وارداتی شرایط را برای مصرفکنندگان واقعی سختتر کرده و انحصار بازار خودرو را تقویت کرده است.
وی بر این باور است که با ورود خودروهای خارجی و ایجاد رقابت، خودروسازان داخلی مجبور به ارتقای کیفیت محصولات خود خواهند شد.
رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس تأکید کرد: در حال حاضر، به دلیل انحصاری بودن بازار، خودروسازان داخلی نیازی به ارتقای کیفیت و رقابت نمیبینند. اما با ورود رقبای خارجی، آنها مجبور خواهند شد کیفیت را افزایش داده و قیمتها را منطقیتر کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر واردات خودرو بهطور گسترده انجام شود، علاوه بر ایجاد رقابت در بازار، باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز میشود. این روند در نهایت به نفع مصرفکنندگان خواهد بود و از سوی دیگر، فشار افزایش قیمت بنزین بر مردم کاهش خواهد یافت.
معصومی تأکید کرد: سیاستگذاران باید به جای تمرکز بر انحصار، به سمت ایجاد یک بازار آزاد و رقابتی حرکت کنند تا صنعت خودروسازی کشور تقویت و در نهایت منافع مصرفکنندگان به بهترین شکل تأمین شود و تا زمانی که خودروهای وارداتی و کممصرف با تعرفهها و قیمتهای گزاف به دست مردم میرسد دولت اجازه ندارد قیمت بنزین را افزایش دهد.
/ایلنا
منبع: اصلاحات نیوز ? اصلاح قیمت بنزین به شرط کاهش نرخ خودرو!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد اتابک، وزیر صنعت درباره مباحث مطرح شده پیرامون افزایش قیمت برخی از خودروها توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در بحث افزایش قیمت خودرو، حتما میدانید که ۸۰ درصد خودروهای تولیدی ما توسط دو شرکت خودروسازی انجام میشود، یعنی کمترین قیمت ماشینها که باز هم بالا است […]
ایمان محرابینیادر رابطه با وضعیت راههای کشور اظهار کرد: در زمان حاضر در محور هراز در مسیر(شمال به جنوب) محدوده های سه راهی چلاو و بایجان ترافیک سنگین است. وی با یادآوری اینکه جاده چالوس در مسیر رفت و برگشت حدفاصل بیلقان تا شهرستانک تا روز شنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۳ مسدود است،افزود: هموطنان میتوانند برای […]
روزنامه خراسان نوشت: این مرد شانزدهم آبان ضربات کلنگ را در حالی بر سر شریک زندگی اش فرود آورد که به خاطر خستگی زیاد به خواب عمیقی فرو رفته بود. چند روز بعد هم اقدامات پزشکی برای نجات جان این زن میان سال به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت «کلنگ»جان […]
قیمت «بیت کوین» روز پنجشنبه اول آذر برای نخستین بار از ۹۸ هزار دلار عبور کرد و به ثبت رکوردهای افزایشی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکسته بود، ادامه داد. ارزش این ارز دیجیتالی تنها در دو هفته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته و دو سال پس از سقوط به زیر ۱۷ […]
چهار + =