آیا انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با رونق هوش مصنوعی جنجالی می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات نذیر کرمان، انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با رونق هوش مصنوعی همزمان می‌شود. براساس مصاحبه‌های رویترز با حدود ۲۰ متخصص در زمینه هوش مصنوعی، اطلاعات و اخبار جعلی در حوزه سیاسی با استفاده از ابزار‌های جدید هوش مصنوعی مولد، مورد حمله قرار گرفته است. در چنین شرایطی تشخیص اخبار واقعی […]

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات نذیر کرمان، انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با رونق هوش مصنوعی همزمان می‌شود. براساس مصاحبه‌های رویترز با حدود ۲۰ متخصص در زمینه هوش مصنوعی، اطلاعات و اخبار جعلی در حوزه سیاسی با استفاده از ابزار‌های جدید هوش مصنوعی مولد، مورد حمله قرار گرفته است. در چنین شرایطی تشخیص اخبار واقعی از تقلبی برای رای دهندگان انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بسیار دشوار خواهد شد.  

پلتفرم‌های بزرگ و رسانه‌های اجتماعی همانند فیسبوک، توئیتر و یوتیوب تلاش‌هایی برای منع و حذف اخبار جعلی انجام داده‌اند، البته کنترل چنین محتوایی در هر پیام‌رسانی متفاوت است. امسال در مقایسه با سال ۲۰۲۲، سه برابر محتوای ویدیویی جعلی و هشت برابر محتوای صوتی غیرواقعی به صورت آنلاین منتشر شده است. درمجموع، در سال ۲۰۲۳، حدود ۵۰۰ هزار محتوای صوتی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تا پیش از این خرید یک صدا ۱۰ هزار دلار هزینه سرور و آموزش هوش مصنوعی داشت، اما حالا استارت‌آپ‌ها آن را به قیمت چند دلار عرضه می‌کنند. با این اوصاف، هیچ کس مطمئن نیست که جاده هوش مصنوعی مولد به کجا ختم می‌شود یا چگونه می‌توان به طور موثر از قدرت آن برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری کرد.

«سم آلتمن»، رهبر صنعت OpenAI که در ماه‌های اخیر با انتشار ChatGPT و مدل به روز شده GPT – ۴ بازی را تغییر داده، نگرانی خود را در این زمینه ابزار کرده است. به گفته وی «باید به سلامت انتخابات توجه کرد و برای آن نگران بود.»

برای مثال OpenAI هرگونه استفاده مقیاسی از محصولات خود را برای اهداف سیاسی محدود می‌کند. این شرکت استفاده از هوش مصنوعی خود را برای ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده به اعضا ممنوع خواهد کرده است. همچنین این شرکت که توسط مایکروسافت حمایت می‌شود، سیاست‌های خود را در مصاحبه‌ای توضیح داد، اما به درخواست‌های بیشتر برای اظهار نظر در مورد شکاف‌های اجرایی در سیاست‌های خود مانند مسدود کردن ایجاد تصویر سیاستمداران پاسخ نداده است.

«میدیاگرام» که سال گذشته راه اندازی شد، پیشتاز تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی است. به گفته چهار محقق و سازنده هوش مصنوعی «این برنامه به دلیل توانایی در تولید تصاویر فوق واقع گرایانه از افراد مشهور و سیاستمداران مورد علاقه طراحان و هنرمندان هوش مصنوعی است.»

«دیوید هولز»، مدیرعامل این شرکت هفته گذشته در جریان یک گفتگوی آنلاین اعلام کرد که «این شرکت احتمالا پیش از انتخابات تغییراتی برای مبارزه با اطلاعات غلط ایجاد خواهد کرد. همچنین با یک راه حل صنعتی بر روی ردیابی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی تمرکز کرده و مسدود کردن تصاویر نامزد‌های سیاسی را دنبال می‌کند.» حتی در حالی که این صنعت با چگونگی جلوگیری از سواستفاده دست و پنجه نرم می‌کند، برخی بازیگران سیاسی، خود به دنبال مهار قدرت هوش مصنوعی مولد برای پیشبرد کمپین‌ها هستند.

پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای تولید ایمیل‌ها، پست‌ها و تبلیغات انتخاباتی برای برخی از فعالان غیرقابل تحمل است. آن‌ها احساس می‌کنند این فناوری‌ها می‌تواند میدان بازی را در انتخابات بالا ببرد.

«ویل لانگ»، بنیان گذار شرکت Numinar Analytics در مصاحبه‌ای گفته است که ایگ شرکت روی مشتریان جمهوری خواه متمرکز است ‌و آزمایش تولید محتوای هوش مصنوعی برای صوت و تصویر و همچنین تولیدصدا برای ایجاد پیام‌های شخصی سازی شده نامزدهای انتخاباتی را آغاز کرده است.»

انتهای پیام/




آیا انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با رونق هوش مصنوعی جنجالی می‌شود؟

منبع:آنـــا
? آیا انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با رونق هوش مصنوعی جنجالی می‌شود؟