جهش سه برابری درآمدهای آموزشی در کرمان؛ فضاهای آموزشی میتوانند منابع درآمدی پایدار باشند
در یک اقدام نوآورانه برای توسیع پایگاههای فرهنگی، استان کرمان استفاده بهینه از املاک آموزشی را با هدف ایجاد درآمد پایدار برای آموزش و پرورش و تقویت زیرساختهای تعلیمی در دست اقدام دارد.
به گزارش نذیر کرمان: احمد آبیار، مدیرکل بازرسی استان کرمان، در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، بر اهمیت مستندسازی املاک آموزشی و استفاده بهینه از این املاک به منظور خلق درآمدهای پایدار تاکید نمود. وی مدارس را مهمترین پایگاههای فرهنگسازی معرفی کرد و ضرورت توجه به فرهنگسازی در موضوعاتی مانند حجاب و عفاف را یادآور شد. آبیار با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای املاک ارزندهای است و از این رو سرمایهدارترین دستگاه اجرایی به حساب میآید، از لزوم تجاریسازی فضاهای آموزشی طبق قانون برای حل مشکلات مالی نهاد آموزش و پرورش خبر داد.
در این راستا، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، از رشد چشمگیر سه برابری درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و نوید بخش اقدامات مؤثرتر در جهت تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” بود. رضایی، همچنین از اسکان ۶۸ هزار و ۳۷۴ نفر در طرح نوروزی آموزش و پرورش استان و تجهیز محل برگزاری امتحانات نهایی پایههای دهم تا دوازدهم به تجهیزات پیشرفته خبر داد.
علاوه براین، آغاز عملیات تکمیل هفت استخر شنای دانش آموزی پس از یک وقفه ۱۱ ساله و بهرهبرداری از بیش از ۳۰۰ باب مدرسه در دو سال اخیر، از دیگر دستاوردهای مهم آموزش و پرورش استان کرمان به شمار میرود. از سوی دیگر، مستندسازی بیش از ۸۰۰ ملک از املاک آموزش و پرورش استان در دو سال گذشته، نشاندهنده توجه ویژه به بهرهبرداری بهینه از این املاک به نفع توسعه آموزشی و فرهنگی در استان است.
کلمات کلیدی: آموزش و پرورش کرمان, درآمدهای پایدار, مدرسه, فرهنگسازی, مستندسازی املاک
Headline in English: Tripling Education Revenues in Kerman; Educational Spaces as Sustainable Income Sources
ضرورت مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان کرمان
منبع: ایـسنا
? ضرورت مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان کرمان
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰