گردشگری در کرمان: خلاقیت کلید طلایی سرمایه‌گذاری

به گزارش نذیر کرمان، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴، خلاقیت و ایده‌های نو را در کنار منابع مالی، کلید طلایی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان کرمان دانست. دکتر مجتبی یزدان پناه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری این همایش اظهار کرد: “اگرچه منابع مالی یکی از ارکان اصلی […]

به گزارش نذیر کرمان، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴، خلاقیت و ایده‌های نو را در کنار منابع مالی، کلید طلایی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان کرمان دانست.

دکتر مجتبی یزدان پناه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری این همایش اظهار کرد: “اگرچه منابع مالی یکی از ارکان اصلی سرمایه‌گذاری است، اما اصلی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین رکن نیست.” وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان کرمان توجیه‌پذیر است، افزود: “متاسفانه شاهد توسعه نامتوازن در استان بوده‌ایم که در آن تمرکز بر بخش صنعت و معدن باعث شده توجه به قابلیت‌های گردشگری مغفول بماند.”

این استاد دانشگاه با اشاره به خلأ وجود کارشناسان خبره در بدنه دولتی برای تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری، گفت: “نگاه سرمایه‌گذار، سودآور است و استان کرمان با تنوع اقلیمی و جغرافیایی منحصر به فرد، پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.”

دکتر یزدان پناه با بیان اینکه شبکه حمل و نقل و ارتباطی (تلفن و اینترنت) در استان کرمان مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: “بسیاری از بسته‌های سرمایه‌گذاری پیوست فرهنگی و اجتماعی ندارند و سرمایه‌گذار شناخت درستی از منطقه ندارد که این امر منجر به هدر رفتن سرمایه می‌شود.”

وی همچنین از سرمایه‌بری به عنوان یکی از مشکلات این حوزه یاد کرد و افزود: “بسیاری از بزرگان استان کرمان سرمایه‌دار هستند، اما متاسفانه در مناطق دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.”

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان، تغییر در نگرش مکان‌محور به عنوان اصلی‌ترین روش سرمایه‌گذاری (بازسازی و ساخت) را ضروری دانست.

میان تیترها:

  • خلاقیت و ایده‌های نو، کلید طلایی سرمایه‌گذاری در گردشگری کرمان
  • توسعه نامتوازن، مانعی برای رونق گردشگری در استان
  • خلأ کارشناسان خبره در بدنه دولتی
  • تنوع اقلیمی و جغرافیایی، فرصتی برای سرمایه‌گذاری
  • مشکلات زیرساختی و عدم شناخت کافی سرمایه‌گذاران
  • سرمایه‌بری، چالشی دیگر در این حوزه
  • تغییر نگرش در سرمایه‌گذاری گردشگری ضروری است

کلمات کلیدی: گردشگری، سرمایه‌گذاری، کرمان، خلاقیت، ایده‌های نو، توسعه نامتوازن، کارشناسان خبره، تنوع اقلیمی، زیرساخت، سرمایه‌بری، نگرش

English Title and Lead

Tourism in Kerman: Creativity is the Golden Key to Investment

خلاقیت و ایده نو در سرمایه‌گذاری مهمتر از پول است

منبع: ایـسنا
? خلاقیت و ایده نو در سرمایه‌گذاری مهمتر از پول است