تقویت کیفیت معلمان ابتدایی: روندی جدید در استخدام و ارزیابی
در گردهمایی ارزیابان و تسهیلگران آزمون استخدامی آموزگاران مناطق شهر تهران، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اهمیت بالای انتخاب و ارتقاء کیفیت معلمان ابتدایی پرداخت.
در گردهمایی ارزیابان و تسهیلگران آزمون استخدامی آموزگاران مناطق شهر تهران، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی، بر اهمیت بالای انتخاب و ارتقاء کیفیت معلمان ابتدایی تأکید کرد. او بر اهمیت معلمان به عنوان رکن اصلی در بهبود کیفیت و کارآمدی نظام آموزشی و تربیتی کشور تأکید نمود و بر این باور بود که انتخاب بهترین افراد به عنوان معلمان ابتدایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
طریفی حسینی برگزاری آزمون های استخدامی و تغییر روش های جذب معلمان را به عنوان فرصتی بینظیر برای بهبود و تقویت سرمایه انسانی در نظام آموزش ابتدایی دانست. او به اهمیت تأمین معلمان با کیفیت و شایسته برای آموزش و پرورش فرزندان کشور اشاره کرد و بر این باور بود که تنها با تأمین معلمانی با استعداد و شایسته، میتوان به بهبود کیفیت و تأمین نیازهای تعلیم و تربیت کودکان پاسخ داد.
وی بیان کرد که در راستای بهبود فرایند جذب معلمان، از مدل شایستگی محور برای شناسایی و انتخاب معلمان استفاده میشود. این مدل شامل ارزیابی شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفهای معلمان میشود و با همکاری ارزیابان حرفهای، توانمندترین افراد برای جذب و استخدام در نظام آموزش ابتدایی شناسایی میشوند.
### لینکهای داخلی:
– [آموزگاران مناطق شهر تهران](#)
– [نظام آموزش ابتدایی](#)
– [کیفیت معلمان ابتدایی](#)
### کلمات کلیدی:
معلمان، استخدام، ارزیابی، شایستگی، آموزش ابتدایی
### تیتر و لید انگلیسی:
Title: Enhancing the Quality of Elementary School Teachers: A New Approach in Recruitment and Evaluation
Lead: During a meeting on the recruitment exam for elementary school teachers in Tehran, the Deputy of Elementary Education at the Ministry of Education highlighted the importance of selecting and improving the quality of elementary school teachers.


ضرورت برگزاری آزمونهای استخدامی برای نوسازی و تقویت سرمایه انسانی در نظام آموزش ابتدایی
منبع:آنـــا
? ضرورت برگزاری آزمونهای استخدامی برای نوسازی و تقویت سرمایه انسانی در نظام آموزش ابتدایی
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0