میرزایی معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي شمال استان كرمان گفت:استان کرمان حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه دارد و ۴۶ مجتمع خدماتي رفاهي- بين راهي استان نقش موثري در افزايش ايمني حمل و نقل برون شهری ايفا مي كنند.
به گزارش “فت فتو” ناصر میرزایی معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي استان كرمان با اشاره به این مطلب که احداث ۲۳ مجتمع جديد نيز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار داردكه درآينده نزديك به بهره برداري مي رسند، افزود: موقعيت اقليمي، جغرافيايي و پهناوري استان كرمان از يك سو و مسطح بودن عمده طول راهها و وجود بخش كمتري از راه هاي استان به صورت كوهستاني از سوي ديگر، الزام وجود مجتمع هاي خدماتي رفاهي – بين راهي را در اين استان نسبت به ساير استانها موجه تر نشان مي دهد. میرزایی به طولاني بودن فواصل شهرستانهای این استان و نقش قابل توجه مجتمع ها در ایمنی حمل ونقل اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن استان کرمان در مسير كريدور شمال جنوب و شرق به غرب اين نيازمندي را دوچندان مي كند، بر همين اساس تلاش اين اداره كل همواره در پيگيري جذب سرمايه گذار و رفع موانع ممكن از سالهاي قبل در سرلوحه امور اين اداره كل بوده است. وی با بیان اینکه استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه ارتباطی دارد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۳ مجتمع در حال بهره برداري، در حال ساخت و در دست اقدام حاصل اين پيگيري ها در حوزه شمال استان بوده است .از اين تعداد ۴۵ مجتمع خدماتي –رفاهي بين راهي در حال بهره برداري است و انواع خدمات تعريف شده را به مسافران جاده اي ارائه مي کند. معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي استان كرمان اظهار کرد: سالانه حدود ۷ میلیون نفر مسافر، ۳۶ میلیون تن کالا بوسیله ناوگان جاده ای استان جابجا میشوند مضاف بر اینکه هزاران وسیله نقلیه شخصی نیز در شبکه راه های استان رفت و آمد می کنند و از خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی بهره مند میشوند. وی خستگی و خواب آلودگی یکی از اصلی ترین عوامل خطای انسانی در بروز سوانح جاده ای دانست وگفت؛ خستگی در اثر عوامل بسیار گسترده و پیچیده ای به وجود می آید، به طوری که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در راه های کشور به عامل خستگی راننده برمی گردد. میرزایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها وتمرکز آنها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به شمار می روند. معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده هاي استان كرمان با اشاره به سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه ها، از مسافران خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع های بین راهی، مراتب را از طریق شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به روابط عمومی اداره کل راهداری و حل و نقل جاده ای اطلاع دهند. انتهای پیام/تاج الدینی