۹۵درصد فعالیت بهزیستی کرمان برون‌سپاری شده است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علیرضا وحیدزاده بعدازظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های سازمان‌های دولتی است و باید دید که بهزیستی در بحث توانمندسازی مددجویان تا چه‌اندازه می‌تواند خدمات تخصصی و دیگر خدمات را ارائه کند، اظهار داشت: سالانه حدود ۵ هزار مورد تسهیلات در […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علیرضا وحیدزاده بعدازظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های سازمان‌های دولتی است و باید دید که بهزیستی در بحث توانمندسازی مددجویان تا چه‌اندازه می‌تواند خدمات تخصصی و دیگر خدمات را ارائه کند، اظهار داشت: سالانه حدود ۵ هزار مورد تسهیلات در راستای توانمندسازی به جامعه هدف عطا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مراکز ماده ۱۶، مراکز کنترل کاهش آسیب هستند و افرادی که با دستور قضایی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند حدود سه ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند، گفت: از اواخر سال گذشته ۱۶ مددکاری در دو گروه هشت‌نفری کنار مراکز ماده ۱۶ قرار دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ ویژه بانوان در کرمان در یک ماه آینده خبر داد و افزود: پروژه کمپ‌های ماده ۱۶ هزینه‌های زیادی بر سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند و حدود ۹ میلیارد تومان در این زمینه بدهکار هستیم.

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار ۶۰۲ کودک کار و خیابانی در استان وجود دارد که هشت نفر آنها ایرانی و مابقی اتباع غیرایرانی هستند، ادامه داد: سه مرکز خدماتی کودکان کار و خیابانی فعال در کرمان داریم.

وحیدزاده با اشاره به اینکه احتمال گرفتن زخم بستر در معلولین وابسته به تخت در مناطق گرم زیاد است، ابراز کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر و مشکلات فراوان جامعه هدف با هماهنگی با مدیران کشوری در صورت تأمین نیمی از هزینه کولر گازی توسط هر کدام از آحاد جامعه هدف، نیمی دیگر توسط خیّرین و شرکای اجتماعی بهزیستی کشور تأمین شده و کولرهای گازی خریداری و به مددجویان واگذار شده است.

وی با اعلا اینکه با انتشار فراخوان بهزیستی بیش از ۴ هزار نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی در این طرح ثبت‌نام و مبلغ خودیاری پرداخت کردند، گفت: به حدود ۳ هزار و ۷۰۰ متقاضیان وسایل سرمایشی واگذار شد و به ۳۰۰ نفر دیگر هنوز داده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اظهار اینکه ۹۵ درصد فعالیت سازمان بهزیستی برون‌سپاری و به بخش غیردولتی واگذار شده است، اضافه کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی توسط تشکل‌های مردمی حل می‌شود و تشکل‌های اجتماعی در استان کرمان بسیار قوی است.

وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق پرستاری به خانواده معلولین دارای معلولیت شدید و خیلی شدید پرداخت می‌شود تا از فرزند معلول خود نگهداری کنند، ادامه داد: متأسفانه برخی از این معلولین برای تأمین هزینه‌های زندگی تکدی‌گری می‌کنند و ما نمی‌توانیم جلوی این موضوع را بگیریم.

وحیدزاده با ابراز اینکه “تقاضا برای ایجاد خانه‌های سالمندان در استان رو به افزایش است و تقریباً اشباع شده‌ایم.”، گفت: برخی از مراکز خدمات سالمندان به‌دلیل عدم‌استفاده از آنها را باید تعطیل کنیم.

انتهای پیام/۵۱۱/+




۹۵درصد فعالیت بهزیستی کرمان برون‌سپاری شده است

منبع: تسنــیم
? ۹۵درصد فعالیت بهزیستی کرمان برون‌سپاری شده است