۸۰۰۰ تن زردآلوی جنوب کرمان روانۀ بازار می‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۱۱۴ تن زردآلو از باغات مناطق سردسیر جنوب کرمان برداشت شود،گفت:«بیش از ۱۲۴۸ هکتار از باغ‌های منطقۀ جنوب کرمان به کشت زردآلو اختصاص دارد که بیشترین سطح زیرکشت،به میزان ۱۲۱۸ هکتار متعلق به شهرستان جیرفت است». […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۱۱۴ تن زردآلو از باغات مناطق سردسیر جنوب کرمان برداشت شود،گفت:«بیش از ۱۲۴۸ هکتار از باغ‌های منطقۀ جنوب کرمان به کشت زردآلو اختصاص دارد که بیشترین سطح زیرکشت،به میزان ۱۲۱۸ هکتار متعلق به شهرستان جیرفت است».

صادق حسینزاده افزود:«محصول تولیدی و برداشت‌شدۀ زردآلوی جنوب کرمان در بازارهای استان کرمان و سایر استان‌های همجوار به فروش می‌رسد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی در ادامه خاطرنشان کرد:«جنوب کرمان یکی از مناطق منحصر بفرد ایران است که دارای ۸۶ هزار هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات سردسیری،گرمسیری و محصولات گلخانه‌ای‌ست که حدود ۸۰۰۰ هکتار از آن به تولید محصولات سردسیری هسته‌دار و دانه‌دار مانند سیب،گلابی،به،زردآلو،گیلاس،شلیل،آلو،هلو،گردو،آلبالو و سایر درختان سردسیری اختصاص دارد».

حسین‌زاده ضمن توصیه به باغداران برای تهیۀ‌ نهال مورد نیاز از مراکز فروش دارای مجوز،گفت:«لازم است باغداران در هنگام کاشت نهال زردآلو قبل از هر چیز به شرایط اقلیمی و منطقۀ آب و هوایی خود دقت کنند که نیاز سرمایی زردآلو برای گلدهی تامین شود و رقم نهالی که انتخاب می‌شود،با شرایط محیطی منطقه سازگار باشد و حتما از نهال‌های سالم،شناسه‌دار و از مراکز فروش مجوزدار خریداری کنند». /پ




۸۰۰۰ تن زردآلوی جنوب کرمان روانۀ بازار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

۸۰۰۰ تن زردآلوی جنوب کرمان روانۀ بازار می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی