۵ استان صدرنشین در لیگ برتر خرید گندم

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم، پنج استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این محصول استراتژیک معرفی شدند. به گزارش نذیر کرمان به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، با خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم، پنج استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این […]

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم، پنج استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این محصول استراتژیک معرفی شدند.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، با خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم، پنج استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این محصول استراتژیک معرفی شدند. به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان با خرید یک میلیون و ۱۵ هزار تن، فارس با خرید ۸۸۹ هزار تن، کردستان با خرید ۸۷۵ هزار تن و کرمانشاه با خرید ۷۷۱ هزار تن گندم، در صدر دریافت گندم از کشاورزان جای دارند.

بعد از این ۵ استان، به ترتیب استان‌های همدان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند.

به ترتیب استان‌های کرمان و قزوین، هر یک با خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم جا خوش کرده‌اند.

گفتنی است، با افزایش یک و نیم میلیون تُنی دریافت گندم در مقایسه با سال گذشته، میزان خرید گندم از رشدی بالغ بر ۱۷ درصد برخوردار بوده است.

کد خبر ۶۱۸۶۱۵۷




۵ استان صدرنشین در لیگ برتر خرید گندم

منبع: مــهر
?۵ استان صدرنشین در لیگ برتر خرید گندم : اخبار استان کرمان – اقتصادی