۵۶ درصد از مساحت شمال استان کرمان در قلمرو عشایر است

نذیر کرمان/کرمان به گفته مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان، عشایر این خطه در بیش از ۵۶ درصد از مساحت شمال استان فعالیت دارند. رضا نیکزادی امروز ششم مردادماه در جلسه شورای عشایری رفسنجان اظهار کرد: جمعیت عشایرنشین شمال استان کرمان بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۰۰ خانوار است که در ۵۶ درصد مساحت شمال […]



نذیر کرمان/کرمان به گفته مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان، عشایر این خطه در بیش از ۵۶ درصد از مساحت شمال استان فعالیت دارند.

رضا نیکزادی امروز ششم مردادماه در جلسه شورای عشایری رفسنجان اظهار کرد: جمعیت عشایرنشین شمال استان کرمان بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۰۰ خانوار است که در ۵۶ درصد مساحت شمال استان فعالیت دارند.

وی افزود: این عشایر ۳۵ درصد گوشت قرمز استان کرمان را تولید و روانه بازار می‌کنند.

نیکزادی تصریح کرد: برای کاهش اثرات خشکسالی و اشتغالزایی برای جامعه عشایر، برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا به این قشر زحمتکش خدماتی ارائه شود.

وی بیان کرد: بر اساس منابع مالی در راستای ابعاد گردشگری، تولید و توسعه زنجیره گوشت و همچنین صنایع دستی تسهیلاتی در سال گذشته به عشایر پرداخت شد و امسال نیز در همین راستا به متقاضیان ارائه می‌شود.

نیکزادی از نماینده مردم رفسنحان و انار در مجلس شورای اسلامی خواست با توجه به برنامه هفتم توسعه به قشر عشایر توجه ویژه و حمایت‌های لازم را داشته باشند و در جهت رفع مشکلات آن‌ها اقدام کند.

فرماندار رفسنجان نیز در این نشست اظهار کرد: در منطقه سرچشمه رفسنجان بیش از ۱۳۰ هزار راس دام سبک وجود دارد که در مراتع این منطقه چرا می‌کنند.

حسین رضایی بیان کرد: از سال گذشته حمایت‌های لازم از جمله تسطیح جاده‌های عشایری سرچشمه و آبرسانی توسط مجتمع مس سرچشمه انجام شده که این اقدامات ادامه دارد.

انتهای پیام


۵۶ درصد از مساحت شمال استان کرمان در قلمرو عشایر است

منبع: ایـسنا
? ۵۶ درصد از مساحت شمال استان کرمان در قلمرو عشایر است