۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان فعال است

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان کرمان در نظر گرفته شده است. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه ۲۰ دی ماه در  ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اولویت ستاد، پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است و این امر با […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان کرمان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه ۲۰ دی ماه در  ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اولویت ستاد، پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است و این امر با آموزش و برگزاری کلاس‌های توجیهی به ضابطین و مجریان محقق می‌شود.

وی نظارت بر هزینه‌کردهای کاندیداهای انتخاباتی را لازم دانست و  خواستار پیگیری و برخورد قانونی با موضوعاتی مانند تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: تلاش‌های صورت گرفته نویددهنده برگزاری یک انتخابات باشکوه در استان است.

وی به نقش موثر و کلیدی اصحاب رسانه و خبرنگاران در برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه روزنامه نگاران و اهالی مطبوعات در استان کرمان همواره در چارچوب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته و از ارکان تاثیرگذار در انتخابات‌ها بوده‌اند.

حمیدی با بیان اینکه ستاد پیشگیری بایستی مصادیق مجرمانه انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی را به صورت مستمر پایش و رصد نماید، تصریح کرد: عملکرد کاندیداها و اعضای ستادهای انتخاباتی بصورت مستمر مورد رصد و پایش و نظارت قرار خواهد گرفت .

وی همچنین تاکید کرد: دادستان‌های سراسر استان موظف هستند در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی ضمن ارجاع گزارش به ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم انتخاباتی، برخورد جدی و قانونی را لحاظ کنند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: شعب ویژه رسیدگی کننده به جرائم انتخاباتی در راستای ماده ۲۰ قانون انتخابات در تمامی دادستانی‌های سراسر استان تشکیل شده و درصورت مشاهده تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل پرونده در دادستانی، موارد به شورای نگهبان اطلاع داده خواهد شد.

مهدی بخشی افزود: بزودی نشست‌های مشترکی با بخش‌های مختلف از جمله اصحاب رسانه استان و همچنین نامزدهای انتخاباتی استان برگزار خواهیم کرد تا شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه باشیم.

انتهای پیام




۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان فعال است

منبع: ایـسنا
? ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان فعال است