۴۳ واحد راکد به چرخه تولید برگشتند/ ۲۰۰ قطعه از طرح‌هایی که اجرا نشده بودند، بازپسگیری شدند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: برخی از مجریان طرح‌ها از شرکت شهرک‌ها  زمین گرفته‌اند اما  طرحی اجرا نکردند که به هزار قطعه می‌رسد که ۲۰۰ قطعه پس گرفته شده است. به گزارش سروی اقتصادی نذیر کرمان؛ حسین میجانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه ۱۶ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی […]

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: برخی از مجریان طرح‌ها از شرکت شهرک‌ها  زمین گرفته‌اند اما  طرحی اجرا نکردند که به هزار قطعه می‌رسد که ۲۰۰ قطعه پس گرفته شده است.

به گزارش سروی اقتصادی نذیر کرمان؛ حسین میجانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه ۱۶ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان کرمان استقرار دارند، گفت : که این واحدهای صنعتی در اراضی نزدیک به ۱۶ هکتار با تعداد  ۶۳۹ نفر اشتغال‌زایی در حال تولید و فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان با اشاره به اینکه احیاء واحدهای راکد به ما در سال گذشته محول شد، افزود: در سال گذشته ۴۳ واحد راکد و غیرفعال با پیگیری‌های انجام شده مجدداً به چرخه تولید بازگشتند،  و برای بیش از ۲۰۰ نفر در واحدهای غیرفعال  اشتغال‌زایی صورت گرفته است،

وی به عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت:  بزرگترین مشکل این واحدها ناتوانی در تامین سرمایه در گردش است که در سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان در ۹ ماهه گذشته هزینه شده است و ۱۳۶ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم.

میجانی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان در ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان برای تکمیل زیرساخت‌ها هزینه می‌شود، اذعان کرد: سرمایه گذاری در دو پست فوق توزیع برق انجام شده است که معضل اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی  کمبود آب و برق است که این دو پست تقریبا ۵۰ درصد کسری برق این مناطق را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با نظر مساعد وزارت صمت احداث ۵ شهرک صنعتی تخصصی خورشیدی در استان صادر شده است، عنوان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است که در حال یافتن نقطه مناسب برای این امر هستیم، اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان ما را یاری کنند در ۵ سال آینده تحت هیچ شرایطی کسری تامین برق بخصوص در صنایع کوچک و متوسط نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه شهرک تخصصی خورشیدی شهرستان بافت به عنوان اولین شهرک تخصصی شروع عملیات اجرایی آن آغاز شده است، گفت: این مدل در مرحله مطالعات فاز اول است به مساحت ۱۹۰ هکتار، در شهرستان راین نیز برای همین امر  ۶۹۶ هکتار اختصاص یافته است که دنبال می‌کنیم تا نیرگاه ۴۰۰ مگاواتی برق را ایجاد کنیم که ۹۵ درصد پیشرفت کار دارد.

میجانی افزود: در سیرجان نیز شرکت ملی مس اعلام آمادگی کرده است که اگر شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شکل بگیرد یک نیروگاه صد مگاواتی در این شهرک ایجاد خواهد کرد.

وی ضمن گلایه از برخی دستگاه‌های خدمات رسان عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها تسریع کنند و عملا کار را عقب نیاندازند مسئله برق به سرعت حل خواهد شد، ضمن اینکه ما در زادگاه سردار سلیمانی هم ناحیه صنعتی مزین به نام این شهید بزرگوار را عملیات اجرایی را شروع کردیم، در شهرک شماره ۴ تکمیل زیر ساخت شده است طبق پیگیری در ستاد تسهیل استانداری مسئله آب و برق را حل کنیم و از مهرماه سال جاری آماده بهره برداری است.

میجانی خاطر نشان کرد: با تصویب عالی شورای معادن ماده ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی داریم، که ۱۸۹ عدد آن راکد بود و ۴۶ واحد برگشت شده برخی از مجریان طرح‌ها از شرکت شهرک‌ها  زمین گرفته‌اند اما  طرحی اجرا نکردند که به هزار قطعه می‌رسد تاکنون  و ۲۰۰ قطعه پس گرفته شده است و به مابقی مهلت داده شده تا پایان سال تعیین تکلیف کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی 

 




۴۳ واحد راکد به چرخه تولید برگشتند/ ۲۰۰ قطعه از طرح‌هایی که اجرا نشده بودند، بازپسگیری شدند

منبع:آرمـان
? ۴۳ واحد راکد به چرخه تولید برگشتند/ ۲۰۰ قطعه از طرح‌هایی که اجرا نشده بودند، بازپسگیری شدند