۴۰ واحد تولیدی حائز دریافت نشان اقتصاد مقاومتی بسیج

در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری که در کرمان برگزار شد، از ۴۰ واحد تولیدی که اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی را به‌کار بسته بودند، تقدیر شد به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» برای اولین‌بار جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان با محوریت بسیج کارگری استان کرمان […]



در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری که در کرمان برگزار شد، از ۴۰ واحد تولیدی که اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی را به‌کار بسته بودند، تقدیر شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» برای اولین‌بار جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان با محوریت بسیج کارگری استان کرمان برگزار شد.

ایین جشنواره که بر اساس اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری طراحی و تدوین شده بود از مهرماه سال گذشته کار خود را با شناسایی و اعتبارستجی واحدهای تولیدی استان آغاز کرد و بعد از شناسایی پایش، رصد میزان تولید و ابتکارات خلاقانه در مواجه با تحریم‌های اقتصادی آنان مورد بررسی قرار گرفت و از این بین ۴۰ واحد تولیدی، توزیع و خدماتی و یک مورد صندوق قرض‌الحسنه که بیش از ۸۰۰ عضو را جذب کرده بود حائز دریافت نشان اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری شدند.

مراسم اعطای نشان در سالن شهدای ذغا‌سنگ کرمان با استمداد از ۱۴ هزار شهید بسیج کارگری کشور با حضور مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرمانده سپاه ثارالله و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
 

پنچ مولفه شاخص ارزیابی حائزان اخذ نشان اقتصاد مقاومتی هستند

این برنامه با سرود ملی ایران آغاز و با صدای قاری جوان به اوج خود رسید، در ابتدا فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات استان کرمان مقدمه‌ای خواند و از حضور مدعوان در این برنامه تشکر کرد و گفت: این جشنواره با هدف الگوسازی واحدهای صنعتی و معرفی آنان در عرصه مراقبت و توجه به صنعت اجرایی شده است، ضمن اینکه هر واحد صنعتی با هم نوع خودش سنجیده شده است و کاملا اصول انتخاب رعایت شده است.

وی ادامه داد: معیار‌های قابل ارزیابی نشان اقتصاد مقاومتی در پنچ موضوع؛ اقتصاد مردمی، افزایش بهره‌وری، حرکت در مسیر دانش‌بنیانی، استقلال نفتی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مشخص شد و سنجه‌های لازم تهیه شد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان کرمان افزود: پس از آموزش ارزیابان توسط کارشناسان از میان واحد‌های تولید، صنعتی و معدنی سطح استان ۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی کوچک، متوسط و بزرگ که حداقل نمره لازم را کسب کرده و به مرحله استانی راه یافتند.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: الگوسازی مناسب درعرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، هدایت عرصه تولید در خصوص پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی را از جمله اهداف این جشنواره است.
 

اعطای نشان موجب گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتی است

بعد از عرض خیر مقدم و اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی سردار محمدعلی نظری نیز در جایگاه سخنران قرار گرفت و عنوان کرد: این اقدام موجب گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتی در بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان است.

وی افزود: کرمان به بهشت معادن معروف است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصادی از جمله معدن، کشاورزی و … دارد و حتی در برخی موارد رتبه اول را به خود اختصاص داده است، بنابراین هر چه گفتمان اقتصاد مقاومتی نفوذ بیشتری داشته باشد، بهره‌وری افزایش می‌یابد و حتی در بین خانواده‌ها باید این کار در بعد کوچک انجام و الگوسازی شود تا رقابت سالم را محقق کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و آغاز دسیسه‌های دشمن در فضای مجازی و حقیقی گفت: دشمنان این روزها بیش از سابق درحال سم‌پاشی هستند و تلاش دارند تا با پمپاژ ناامیدی و ضریب دادن به مشکلات، مشارکت مردم را پایین بیاورند و به اهداف خود از جمله کشیدن ایران سر میز مذاکره و تن دادن به خواسته‌هایشان استعمارگرایانه‌شان سوق بدهند.

سردار نظری با اشاره به این امر که در ازدست دادن رئیس جمهوری خدمتگذار چون آیت‌الله رئیسی محزون هستیم، تصریح کرد: امروز در یک پیچ تاریخی در انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و در فضای مجازی و حقیقی کسانی که علیه کشور توطئه کردند، دوباره فعال شدند تا سیستم مدیریتی کشور را به‌دست بگیرند که برای انتخاب باید هوشیاری، آگاهی و درنظر گرفتن خصوصیات مدیریتی، رفتاری و ولایتمداری شهیدان رئیسی و امیرعبدالهیان مدنظر باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در فضای مجازی باید با تولید محتوا مقابله کنیم و هوشیار باشیم تا برخی افراد خودباخته که نگاهشان به بیرون از کشور است، سوءاستفاده نکنند.

وی با اشاره به روحیه خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی و چند سفرشان به استان کرمان عنوان کرد: در سفر استانی، ایشان از روستای تنگ‌شاه در بین کوه‌های عنبرآباد و ریگان بازدید کرد در حالی که از دهه هفتاد تاکنون هیچ مسئولی حتی بخشدار به آنجا نرفته بود و تنها سپاه و گروه‌های جهادی آنجا حاضر شده بودند،

سردار محمدعلی نظری خاطر نشان کرد: تا زمانی که آنجا بود با تک تک کسانی که برای دیدارش آمده بودند به صحبت نشست و مشکلات را بررسی کرد و هنگامی که در هلی‌کوپتر نشست به مدت نیم‌ساعت به پهنای صورت برای این محرومیت گریه می‌کرد و با عبای ممزوج شده با گرد و خاک طوفان اشک‌هایش را پاک می‌کرد بنابرانی نظام ما به چنین مردانی نیاز دارد.
 

تنها یک شهید زنده می‌توانست کشور را از التهاب اقتصادی نجات دهد

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز با بیان اینکه فرمانده سپاه و اقشار بسیج ار جمله کارگری و مهندسی در استان، یاری‌گر ما هستند، گفت: تاکنون در راستای رفع موانع تولید بازوی اجرایی ما همین قشر بودند که در شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و پیگیری مصوبات از عارضه یابی تا رفع کامل مشکلات و بررسی آنان وقت گذاشته‌اند.

وی با اشاره به خدمت آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم بیان کرد: شرایط کشور در سال ۱۴۰۰ خارج از نگاه سیاسی، شرایط خطرناکی بود و در دولت بحث بود که حقوق کارمندان چگونه باید پرداخت و ذخایر استراتژیک استان‌ها چگونه باید تامین شود؟ درحالی‌که پولی در خزانه‌ وجود نداشت، و تنها یک شهید زنده می‌توانست ما را از این شرایط سخت عبور دهد.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: بی‌شک آیت‌الله رئیسی می‌دانست که بیش از سه سال وقت ندارد که این‌گونه مجاهدانه شبانه‌روز کار می‌کرد زیرا این حجم از کار و خستگی‌ناپذیری تنها از یک شهید زنده همچون حاج‌قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی بر می‌آمد، سردار شهیدمان بارها گفته بود که  برای شهید شدن باید مانند شهید بود و زیست.

حسن‌زاده تصریح کرد: تلاش‌های دولت سیزدهم سبب شد تا از وضعیت چطور حقوق بدهیم، امروز به جای برسیم که از صادرات خدمات فنی و مهندسی، شانگهای و بریکس صحبت می‌کنیم که در سه سال این اتفاقات افتاد و همه توسط یک شهید انجام شد.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: یک شهید دولت را از آن شرایط سخت عبور داد و فردی که در انتخابات چهاردهم انتخاب شود، آن دغدغه‌ها را ندارد و اگر در همین مسیر حرکت کند بی‌شک راه اقتصاد کشور هموارتر خواهد شد
 

بیش از ۲۰ استان کشور توانسته‌اند الگوی اقتصاد مقاومتی بسیج را اجرایی کنند

حمیدرضا الله‌بداشتی نیز با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث مهم گفتمانی کشور است، اظهار کرد: بسیج بزرگ‌ترین تشکل مردمی انقلاب است که هر جا نیاز بوده، وارد شده و با قدرت بسیج‌کنندگی توانسته در عرصه‌های مختلف مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی، حوزه‌های دانش آموزی، دانشجویی و … را با هم‌افزایی و مردم پایگی حل کند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه بسیج «تبدیل تهدیدها به فرصت» است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس آموختیم که فعل توانستن را صرف کنیم و با این آرایش اقتصادی می‌توانیم بر موانع فائق شویم و آرایش اقتصادی ما باید آرایش دفاع مقدس باشد.

الله‌بداشتی با بیان اینکه ما تجارب ارزنده و الگوهای موفقی داریم و اگر امروز عرصه نظامی ما بازدارندگی دارد، پس ما می‌توانیم و با روحیه و مدیریت جهادی است که می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم، عنوان کرد: امروز مدل و الگویی از جنس اقتصاد مقاومتی داریم و تاکنون بیش از ۲۰ استان کشور توانسته‌اند این الگوی اثربخش را شناسایی و جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را برگزار کنند.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور گفت: امروز توانمندی ما دانش‌بنیانی، مهندسان جوان، کارگران و مردم شریف و رهبری هستند که مساوی با ایران مقتدر در مسیر پیشرفت است و تلاش بر این بوده پس از ارزیابی و داوری، واحدهایی دارای رتبه بالاتر را برای اعطای نشان اقتصاد مقاومتی انتخاب کنیم.

 

۱۲ بند از  ۲۴ اصل سیاست اقتصاد مقاومتی در بارز اجرای شده‌اند

در انتهای این برنامه دو مدیر از واحدهای تولیدی نمونه در جایگاه قرار گرفتند و کمی از علت انتخاب خود گفتند که گروه صنعتی بارز به نمایندگی از جامعه صنعت در جایگاه قرار گرفت و گفت: امروز بارز بیش‌از ۴۸ درصد از تولید کشور را بر عهده دارد و ۳۳ درصد نیاز بازار داخلی را تأمین می‌کند، به صنعت لاستیک را برطرف کرده است.

محمدضیایی ادامه داد: ما د رمجموعه بارز ۱۲ بند از  ۲۴ اصل سیاست اقتصاد مقاومتی را به اجرا درآوردیم و اولین بند در خصوص دانش‌بنیان‌هاست که ۱۳ نوع از تولیدات ما طی دو سال گذشته به‌عنوان محصولات دانش‌بنیان معرفی و مورد تأیید قرار گرفتند.

وی اذعان کرد: با طرح‌های توسعه‌ای که در سال گذشته و امتداد ان در سال جاری اجرایی می‌کند ۵۴ محصول تولید شده است و بیش از هزار نفر را مشغول به‌کار خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز کرمان ادامه داد: ارتقا کیفیت نیزاز اصول بارز است و در سال گذشته دو رتبه را در این عرصه کسب کرده‌ایم کارفرمای سلامت محور و کارآفرین برتر ملی دو مقامی است که به بارز تعلق گرفته است.

شابان ذکر است در پایان با اهدای تندیس نشان اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری این همایش به‌پایان رسید.

انتهای خبر/ طهماسبی
 


۴۰ واحد تولیدی حائز دریافت نشان اقتصاد مقاومتی بسیج

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ۴۰ واحد تولیدی حائز دریافت نشان اقتصاد مقاومتی بسیج