۴۰ سازه کنترل سیل در ریگان ساخته می‌شود

کرمان– فت فتو– مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت که ۴۰ سازه آبخیزداری برای کنترل روان آب و سیلاب در شهرستان ریگان احداث می شود. مهدی رجبی زاده روز یکشنبه در جریان بازدید از سدهای آبخیزداری شهرستان ریگان که اخیرا درگیر سیلاب شدید بود  به خبرنگار فت فتو افزود: برای اجرای ۴۰ سازه بتنی، سنگی و […]

کرمانفت فتو– مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت که ۴۰ سازه آبخیزداری برای کنترل روان آب و سیلاب در شهرستان ریگان احداث می شود.

مهدی رجبی زاده روز یکشنبه در جریان بازدید از سدهای آبخیزداری شهرستان ریگان که اخیرا درگیر سیلاب شدید بود  به خبرنگار فت فتو افزود: برای اجرای ۴۰ سازه بتنی، سنگی و خاکی در ریگان دستکم ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است. 

این مسئول گفت: یکی از مناطقی که در استان کرمان از نظر بحث کنترل سیل اهمیت زیادی دارد حوضه آبریز منطقه عمومی ریگان است.

وی تصریح کرد: این حوضه آبریز ۹۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که تاکنون مطالعات برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار آن انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان تصریح کرد: عملیات اجرایی در سطح ۶۰ هزار هکتار با ۳۶ سازه سنگی، ملاتی  و خاکی  انجام شده است که در سیل اخیر جلو بخشی از خسارت ها را در این شهرستان گرفت. 

رجبی زاده بیان کرد: با اجرای این ۳۶ سازه تغذیه سفره های آبی زیرزمینی و کنترل رسوبات را در منطقه شاهد بودیم. 

وی گفت: در ۳۳ درصد دیگر از این حوزه ،کار مطالعات را در دستور کار قرار داده ایم که در دو مرحله کوتاه مدت و میان مدت اقداماتی انجام خواهد شد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان با اشاره به اینکه با اجرای این سازه ها ۵۰ درصد حوضه آبریز این منطقه زیرپوشش قرار خواهد گرفت اظهارداشت: با اجرای این طرح شاهد ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون مترمکعبی آب و کنترل روان آب خواهیم بود. 

وی بیان کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری شاهد اثرات مثبتی در کنترل سیلاب در ریگان و فهرج خواهیم بود. 

شهرستان ریگان در فاصله ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان فاصله دارد و در جریان سیلاب اواخر دیماه برخی روستاهای مناطق کوهستانی تا چندروز در محاصره سیلاب بودند.




۴۰ سازه کنترل سیل در ریگان ساخته می‌شود

منبع: ایرنـا
? ۴۰ سازه کنترل سیل در ریگان ساخته می‌شود