۳ شهروند اروپایی بازداشتی در ایران آزاد شدند

به گزارش گروه جهان نذیر کرمان به نقل از رویترز، دولت بلژیک امروز جمعه مدعی شد که ایران سه شهروند اروپایی دیگر را نیز در روند مبادله زندانیان آزاد کرده است. ادعا می‌شود که علاوه بر «اولیویه وندکاستیل» شهروند بلژیکی که هفته گذشته آزاد شد، یک شهرند دانمارکی و دو شهروند ایرانی-اتریشی نیز با «اسدالله […]

به گزارش گروه جهان نذیر کرمان به نقل از رویترز، دولت بلژیک امروز جمعه مدعی شد که ایران سه شهروند اروپایی دیگر را نیز در روند مبادله زندانیان آزاد کرده است.

ادعا می‌شود که علاوه بر «اولیویه وندکاستیل» شهروند بلژیکی که هفته گذشته آزاد شد، یک شهرند دانمارکی و دو شهروند ایرانی-اتریشی نیز با «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی معاوضه شده اند.

وزارت خارجه اتریش هم در بیانیه‌ای ضمن تشکر از بلژیک و عمان، خبر آزادی «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» شهروندان دوتابعیتی ایرانی-اتریشی را تائید کرد. 

به گزارش آنا، در تاریخ پنجم خرداد، عمان از میانجیگری بین ایران و بلژیک و تبادل دو زندانی خبر داد و وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که میانجیگری‌های این کشور بین بلژیک و ایران برای آزادی شهروندان بازداشت شده دو کشور موفق بوده و دو فرد آزاد شده به مسقط منتقل خواهند شد.

کمی بعد «ناصر کنعانی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات گروگان گرفته‌شده ایرانی و دبیر سوم سفارت ایران در اتریش در پی توافق دوجانبه با دولت بلژیک و بازگشت او به کشور خبر داد.

انتهای پیام/

مریم خرمایی




۳ شهروند اروپایی بازداشتی در ایران آزاد شدند

منبع:آنـــا
? ۳ شهروند اروپایی بازداشتی در ایران آزاد شدند