۳ شهرستان در وضعیت بحرانی ازدواج قرار دارند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شهرستان های نرماشیر، راور و کوهبنان جزو معدود شهرستان‌هایی هستند که وضعیت مطلوبی را در سطح ازدواج ندارند. به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» محبوبه ‌نژادزمانی گفت: ادارات کل در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج  نقش اصلی را بازی نمی‌کنند، وظیفه اصلی ما […]

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شهرستان های نرماشیر، راور و کوهبنان جزو معدود شهرستان‌هایی هستند که وضعیت مطلوبی را در سطح ازدواج ندارند.

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» محبوبه ‌نژادزمانی گفت: ادارات کل در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج  نقش اصلی را بازی نمی‌کنند، وظیفه اصلی ما رصد و پایش نحوه معرفی به بانک و میزان پرداخت‌هاست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان  استان کرمان ادامه داد: وزارت ورزش آمار بانک مرکزی را دریافت و به ادارت کل در شهرستان‌ها اعلام می‌کند و ما بر اساس سهمیه‌ای که به استان تعلق می‌گیرد در سطح شهرستان توزیع می‌کنیم و به روئسای شعب بانک‌ها اعلام می‌کنیم که تسهیل‌گری و پرداخت را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد درخواست‌های متقاضیان تسهیلات پرداخت انجام شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز ۸۰ درصد از معرفی شده‌های ما به بانک جهت اخذ تسهیلات محقق شد.

زمانی‌نژاد تاکید کرد: رسالت ما در حوزه جوانان در راستای فرهنگ‌سازی است و تسهیل ازدواج جوانان است یکی از اهدافی که بزرگداشت روز ازدواج امیرمومنان با دختر پیامبر(ص) انتخاب شده است  و به عنوان روز ملی ازدواج نام گرفته به منظور الگوسازی برای ازدواج‌های آسان است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان  استان کرمان اذعان کرد: در راستای ارتقا طرح ازدواج آسان پویشی راه اندازی شده است به نام «ازدواج آسان با همراهی خیرین» که مباحث مختلفی از ترویج فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار را در دل خود جای داده است .

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ مشاوره‌های ازدواج و خانواده را داریم زیرا در تمام دنیا به یک تفکر واحد رسیده‌اند که برای تحکیم خانواده یکی از رکن‌های اصلی آموزش است که ما در این رابطه کارگاه‌های مهارت قبل، حین و بعد از ازدواج را داریم که قبلا به صورت دوساعته برگزار می شد اما با میزان ۱۶ ساعت اقدام به آموزش می کند.

نژادزمانی ادامه داد: اکنون ارائه مشاوره به صورت مدت زمان بیشتر و به صورت حضوری و مخاطبین ثابت است که تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد که این امر توسط سمن‌های فعال در حوزه ازدواج که در سطح شهر حضور دارند، انجام می‌شود.

وی به خلاء مشاوران در برخی از شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی از شهرستان‌های ما مشاور و سمن‌های فعالی در این عرصه وجود نداشت ما برای اینکه خلاء موجود را رفع کنیم، که طی تفاهمی مقرر شد از آموزش و پرورش  و نیروی انتظامی در سطح شهرستان استفاده شود و ضمن صدور کارنامه‌های آموزشی، حتی در بخش‌ها، توابع، روستاها و مناطق حاشیه‌ای و به ویژه کم برخوردار حضور یافته و کارگاه‌های آموزشی  برگزار کنیم.

معاون فرهنگی ازدواج تاکید کرد: سال گذشته مجمع خیرین ازدواج را توانستیم راه‌اندازی کنیم و این مجمع فعالیت چشم‌گیری را در مباحث ازدواج در طی یک سال گذشته داشته است و تهیه مسکن اجاره‌ای برای زوجین، تهیه و توزیع جهیزیه برای زوجین و ارتباط خوبی را با سایر خیریه‌ها برقرار کند تا بتواند کمک ویژه‌ای به جوانانی داشته باشد که وضعیت مالی مساعدی را ندارند 

وی افزود: ما طی یک هفته گذشته مراسم ازدواج ۵۰ زوج را برگزار کردیم که به ۱۰ زوج مسکن اجاره‌ای موقت اهدا شد و انشاالله این امر امتداد داشته باشد  و کسانی که توان بیشتری دارند بتوانند جوانان ما را حمایت کنند تا مسیر ازدواج فراهم شود.

نژادزمانی با بیان اینکه متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است و بعضی از شهرستان‌های ما متاسفانه حتی در کاهش سطح ازدواج و از طرفی هم آمار طلاق آنها به مرز بحرانی و خط قرمز رسیده است و شهرستان‌های نرماشیر، راور و کوهبنان جزو معدود شهرستان‌هایی هستند که وضعیت مطلوبی را در سطح ازدواج ندارند.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان تاکید کرد: رفع مشکلات ازدواج جوانان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین مردم نهادها و سمن‌های اجتماعی است تا با ایجاد یک حلقه اتحاد برای تسهیل به ازدواج کنند و با فرهنگ‌سازی که صورت می‌گیرد، بتوانیم شرایط ازدواج را فراهم و مساعد کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره ما آماده خدمت‌رسانی به صورت رایگان و نیم‌بها به جوانان در مقطع ازدواج در مراکز تخصصی ازدواج و جوانان هستند که با معرفی این اداره کل می‌توانند از تمام خدمات این مراکز استفاده کنند. 

انتهای خبر/ طهماسبی

 




۳ شهرستان در وضعیت بحرانی ازدواج قرار دارند

منبع:آرمـان
? ۳ شهرستان در وضعیت بحرانی ازدواج قرار دارند