۳۸ پرونده قصاص در کرمان به سازش ختم شد

کرمان -رئیس کل دادگستری کرمان گفت: طی سال گذشته در فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف، ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد در استان کرمان منتهی به سازش شده است. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش مردم، سازش پیشگیری که با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، علما و […]

کرمان -رئیس کل دادگستری کرمان گفت: طی سال گذشته در فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف، ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد در استان کرمان منتهی به سازش شده است.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش مردم، سازش پیشگیری که با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، علما و سران طوایف، معتمدین، مصلحین و حکمین قرآنی، طلایه داران، سفیران صلح و صلح یاران در شهرستان بم حال برگزاری است، به اجرای پویش‌های مختلف از جمله به احترام امام حسین (ع) می‌بخشم، به احترام امام علی (ع) می‌بخشم و به احترام حاج قاسم می‌بخشم، اشاره کرد و گفت: در قالب پویش به عشق امام رضا (ع) می‌بخشم که اخیراً اجرایی شده است نیز تاکنون ۸ مورد پرونده قصاص نفس منتهی به سازش شده است.

او با اشاره به اینکه درصد مصالحه‌ها در استان کرمان، ۴۵ درصد است، بیان کرد: امید می‌رود که این میزان افزایش یابد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، قدرت خود را از مردم گرفته و نظامی مردم سالار و دینی است، بیان کرد: نقش مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس، مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و بسیاری از امور و مسائل کشور از سوی مردم سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: قوه قضائیه همراه با سایر سیاست‌های کلان نظام، ارزش ویژه‌ای را به نقش مردم در اجرای اهداف قوه قضائیه قائل شده است و بر همین مبنا در سند تحول قضائی، نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرم، توسعه صلح و سازش و… مورد تاکید ویژه‌ای قرار گرفته است.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: شوراهای حل اختلاف به عنوان یک یادگار بزرگ و گرانبها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند که یک الگوی موفق را طراحی و اجرا کرده‌اند که قابل ارائه به نظام‌های حقوقی دنیا است.

او تصریح کرد: نقش سران طوایف، علما و ریش سفیدان در رفع اختلافات و پیشگیری از جرایم احتمالی، بسیار برجسته است و در قالب همایش‌هایی از جمله همایش مردم، سازش پیشگیری، به دنبال فرهنگسازی این مساله و تشویق و ترغیب افراد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که هم اکنون در استان کرمان ۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف شهری، روستایی و شوراهای حل اختلاف ویژه از جمله زندان‌ها در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۳۵۸ نفر به عنوان اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان مشغول فعالیت هستند که منشأ خدمات بزرگی به شمار می‌روند.

کد خبر 5785138

[ad_1]

[ad_2]

۳۸ پرونده قصاص در کرمان به سازش ختم شد

منبع: مــهر
? ۳۸ پرونده قصاص در کرمان به سازش ختم شد