۳۸۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

فت فتو ـ گروه اقتصاد: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از وجود ۳۸۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: «عمده برداشت‌هایی که از این چاه‌ها می‌شود، برای کشت محصولات غیراساسی است و این چاه‌ها باید مسدود شود». علیرضا عباسی با اشاره به تعیین نرخ پلکانی آب‌بهای چاه‌ها در بخش کشاورزی توضیح […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از وجود ۳۸۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: «عمده برداشت‌هایی که از این چاه‌ها می‌شود، برای کشت محصولات غیراساسی است و این چاه‌ها باید مسدود شود».

علیرضا عباسی با اشاره به تعیین نرخ پلکانی آب‌بهای چاه‌ها در بخش کشاورزی توضیح داد: «پیشنهاد این است که بین کشت محصولات اساسی، استراتژیک کشور و محصولات غیراساسی تفکیک قائل شویم و برای محصولات اساسی مبلغ سه هزار ریال به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها لحاظ شود و برای محصولات غیر اساسی، این رقم، به شش هزار ریال به ازای هر مترمکعب افزایش یابد».

وی اظهارکرد: «دولت این محل درآمدی را باید صرف برنامه‌های تعادل‌بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری آب کند».
به گزارش فت فتو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وی ۹ اسفندماه ادامه داد: «در ماده ۳۵ بخش هشت قانون برنامه ۵ ساله ششم که مربوط به آب است دولت مکلف شده به منظور مقابله با بحران کم‌آبی و تعادل‌بخشی به سفره‌های زیرزمینی، ارتقای بهره‌وری داشته باشد و در پایان برنامه ششم، ۱۱ میلیارد متر مکعب جبران تراز آب داشته باشد».
وی گفت: «یکی از روش‌های جبران تراز آب آن است که با نصب کنتور هوشمند و حجمی آب توزیع شود و بر اساس کاهش مصرف آب بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری این کار انجام شود». / الف




۳۸۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

منبع: خبر کرمان
?
۳۸۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

: اخبار استان کرمان – اقتصادی