۳۱هزارمیلیاردتومان پارسال برای معادن استان کرمان مالیات تعیین شد

کرمان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال گذشته میزان مالیات تعیین شده برای معادن استان کرمان با افزایش۴۴ درصدی، بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان بود. به گزارش نذیر کرمان، مهدی حسینی‌نژاد پیش از ظهر شنبه در بیست و دومین مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن در کرمان، اظهار کرد: به دلیل […]



کرمان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال گذشته میزان مالیات تعیین شده برای معادن استان کرمان با افزایش۴۴ درصدی، بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی حسینی‌نژاد پیش از ظهر شنبه در بیست و دومین مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن در کرمان، اظهار کرد: به دلیل وجود معادن بزرگ در استان کرمان، مالیات سنگینی برای استان بریده شده است.

وی افزود: میزان مالیاتی که کرمان می‌پردازد بسیار بیشتر از دو استان معدنی دیگر مانند آذربایجان شرقی و خراسان رضوی است.

حسینی‌نژاد بیان کرد: مالیات وصولی از معادن استان کرمان در سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان و حقوق دولتی وصولی ۱۸ میلیارد و ۸۴۷ میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: همچنین در سال گذشته، عوارض گمرکی ۴۰ هزار میلیارد تومان، سود تقسیم برخی معادن ۹۰ هزار میلیارد تومان و حق انتفاع تنها دو معدن گل‌گهر و جلال‌آباد ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد: میزان مالیات بریده شده استان در سال گذشته با رشد ۴۴ درصدی بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان بریده شده است.

حسینی‌نژاد گفت: درحالیکه مالیات بریده شده آذربایجان شرقی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیون و خراسان رضوی ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۱۹۶ هزار میلیارد تومان از سمت معادن به خزانه واریز و بین سهام‌داران توزیع می‌شود.

وی افزود: سالانه استان کرمان درگیر برگشت حساب‌های بزرگ و سهمش از حقوق دولتی معادن است.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ از سهم ۱۵ درصد وصولی حقوق دولتی معادن که به میزان ۳۱۴ میلیارد تومان بوده است تنها ۷ میلیارد به استان برگشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز از سهم ۱۶۰۰ میلیارد تومانی تنها ۸ میلیارد به استان برگشت داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۱ برگشتی از سهم ۲ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان استان کرمان، میزان ۲۹۹ میلیارد تومان بوده است.

حسینی‌نژاد افزود: در سال ۱۴۰۲ از سهم ۲۸ هزار میلیارد تومانی استان کرمان فقط ۳۵۰ میلیارد تومان به این استان برگشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: در سال گذشته نیز بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از استان کرمان وصول شده است که برابر با ۵۰ درصد از کل میزان وصولی از حقوق دولتی معادن از کشور بوده است.

کد خبر ۶۱۷۱۵۲۹


۳۱هزارمیلیاردتومان پارسال برای معادن استان کرمان مالیات تعیین شد

منبع: مــهر
? ۳۱هزارمیلیاردتومان پارسال برای معادن استان کرمان مالیات تعیین شد