۲ رکن اسلامیت و جمهوریت بنیان انقلاب را شکل داد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) بر پایه یک آیه، نظام «جمهوری اسلامی» را برپا کرد که از دو رکن خداوند و امت مومن برخوردار است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حاج‌ابوالقاسم دولابی در مراسم سالگرد معنوی ارتحال امام در کرمان با اشاره به شهدای خدمت و عرض تسلیت از فقدان […]



عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) بر پایه یک آیه، نظام «جمهوری اسلامی» را برپا کرد که از دو رکن خداوند و امت مومن برخوردار است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حاج‌ابوالقاسم دولابی در مراسم سالگرد معنوی ارتحال امام در کرمان با اشاره به شهدای خدمت و عرض تسلیت از فقدان آنان در کشور گفت: امت حزب‌الله امروز داغدار است و آنهم به واسطه شهادت جمعی از خدمتگزاران ارزشمند نظام در رأس آنها رئیس جمهور خدوم، محترم و مغتنم آیت‌الله ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه که از خادمان انقلاب بودند.

وی ادامه داد: مردم کرمان، استان مقاومت است و سرداران شهیدی چون حاج‌قاسم سلیمانی را دارد، یاد و خاطره با وجود ۵ هزار و ۳۴۰ شهید استان کرمان را گرامی می‌داریم که شهید سلیمانی گل سرسبد آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور امور روحانیت رئیس جمهور با بیان اینکه مردم کرمان دلداده امام و مقام و معظم رهبری بوده و هستند و این نشان از ولایتمداری آنان دارد، به منویات امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان بارها گفته‌اند من اگر جایی غیر از تهران زندگی کنم حتماً به کرمان خواهم آمد زیرا مردمش خون‌گرم و ولایتمداری هستند، این نشان از روحیه ولایت‌پذیر مردم کرمان دارد که سرداری چون حاج‌قاسم در آن پرورش پیدا می‌کند.

 وی به یک آیه اشاره کرد و گفت: زیربنای نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا خداوند متعال می‌فرمایند؛ «یا ایها النبی حسبک الله و من تبعک من المومنین» ای پیغمبر دو رکن اصلی را با خودت همراه داشته باشی تو بر مشکلات فائق و بر دشمنان غلبه خواهی کرد و رکن اول «خداوند» است (با خدا، برای خدا، متصل و مرتبط با خدا) باشید و رکن دوم «امت مومن» است.

دولابی اذعان کرد: امام خمینی رضوان‌الله تعالی بر پایه آیه ذکر شده نظامی را برپا کرد که از دو رکن خداوند و امت مومن برخوردار است، «جمهوری اسلامی» که تشکیل شده از اسلام «باور به خدای متعال» و جمهور «ملت مؤمن» است زیرامشارکت مردم، بها دادن به آنان، تبلورشان در واژه جمهوری است و تواضع و تسلیم خدا بودن تبلورش در واژه اسلامی است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری مدعی شد: امام خامنه‌ای تأکید دارند که نظامی امام خمینی برپا کرده است، نظام جمهوری اسلامی است یعنی هم مردم و هم اسلام و تعالی اسلامی مهم هستند.

وی اذعان کرد: برای تعالی اسلام و حضور مردم در این نظام لوازمی لازم است، اگر نظام ما جمهوری است و مردم هم مورد توجه‌اند، پس مسئولان باید مردمی، متواضع، به‌دور از منفعت‌طلبی برای احزاب و گروه‌ها و دسته‌های منصوب به خودشان بوده و برای منافع عموم مردم تلاش کنند.

دولابی افزود: اگر نظام ما جمهوری است و مردم مهمند، پس مسئولان باید از اشرافیگیری بپرهیزند و از تحمیل هزینه‌ها و بوجه‌های هنگفت بر بیت‌المال به‌خاطر رفاه خودشان و نزدیکانشان خودداری کنند و هرچه هست برای مردم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر نظام مردمی است پس مسئولان باید گره‌گشایی از کار مردم داشته باشند. و اگر نظام اسلامی است لوازمی دارد و این است که  باید بر خدا تکیه کرد و نه بر بنده خدا زیرا مسلمان تسلیم خدا و رضای خداست نه دشمن خدا که موجب خواری است.

وی ادامه داد: اگر نظام اسلامی است، باید به‌دنبال ترویج شعائر اسلامی بود و در برابر سبک زندگی غربی مقاومت کرد، روحیه خودباوری و تکیه بر توان مسلمانان را تقویت کرد و باید به فکر امت اسلام بود و نباید دشمنان شرق و غرب را بر امت اسلام ترجیح داد. 

دولابی ابراز کرد: امام خمینی که بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی بود، هم مردم‌دار بود، هم تمام ساعات شبانه روزش را برای خدمت به مردم وقف کرده بود و اهل اشرافی‌گری نبود و به‌شدت نسبت به هزینه‌ کرد بیت‌المال حساس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حتی اجازه تعمیر حسینیه جماران از منبع بیت‌المال را هم نمی‌داد زیرا ماله مردم بود و هرگز از بیت‌المال برای خودش استفاده نکرد زیرا امام علاقه‌مند به محرومین بود و نسبت‌به مردم متواضع بود و خاکسار در برابر ملت بود و امام خمینی بارها عنوان کرده بود که ملتی که ما با آنها روبه‌رو شدیم پیغمیر و ائمه نداشتند که اگر داشتند تنها نمی‌ماندند.

وی افزود: امام به ما یاد داد بر قدرت خدا تکیه کنیم و با استکبار جهانی نباید دست دوستی دهیم و امام به ما آموخت آمریکا شیطان اکبر است، امام دنبال ترویج شعائر الهی بود زیرا امام گفته بود؛  ما با تمدن مخالف نیستیم ما با فساد و فحشا مخالفیم و کاری کرد که امت اسلام تقویت شود که این تقویت ریشه امت در اسلامی بودن آن دارد. 

دولابی با ابراز افسوس از نبود امام خمینی عنوان کرد: امام جای شما خالی است تا ببینید که با رهبری سید علی خامنه‌ای امام امت اسلامی، شعار مرگ بر اسرائیل شما جهانی شده است و به زبان فارسی گفته می‌شود،  امروز جهانگیر شده و در شرق و غرب عالم به زبان فارسی گفته می‌شود و  زبان متحد دنیای بیدار شده که امام این را به ما یاد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مگر می‌شود جمهوری اسلامی بود اما به فکر فلسطین نبود و مسلمانان مظلوم آن نبود؟ کسی که شعار نه غزه نه لبنان را سر می‌دهد، کسی که این شعار را می‌دهد به فکر منافع خودش است و به ایران هم کاری ندارد و اگر در راهی غلط قرار بگیرد حتی به‌دنبال تجزیه ایران هم خواهد رفت.

وی افزود: امام جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و رهبر انقلاب هم همین مسیر را ادامه داد زیرا نظام جمهوری اسلامی را یک امت واحد می‌بینند و این پیکره واحد باید به هم بپیوندند و قدرتمند بشوند، امام خامنه‌ای هم به جمهوریت بها داد هم به اسلامیت، تلاش شبانه‌روزی، پرهیز از دو قطبی‌سازی، جلوگیری‌ از ریخت و پاش در اموال بیت‌المال تاکیدات فراوانی کرد و برای پایداری اسلامیت آن تلاش‌های بسیاری کرد.

دولابی با بیان این مطلب که رهبر انقلاب نیز در مسیر امام خمینی گام برداشته است، گفت: رهبر انقلاب هم به ما یاد داد باید شجاع باشیم و نترسیم و امروز هیمنه آمریکا شکسته شده که اگر نشکسته بود امروز جوانان یمنی با سلاح معمولی‌ کشتی آمریکایی را در دریای سرخ منفجر نمی‌کردند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام  خامنه‌ای در برابر سبک زندگی غربی ایستاد و شجاعانه جنگید و به صراحت اعلام کرد اینجا جمهوری اسلامی است کسی حق ندارد اسنادی را که در مجامع مربوط به کشورهای غربی دنیاگرا پخته می‌شود را در ایزان اجرا کند و در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستاد و به کارگران ارزش و احترام ویژه گذارد. 

وی به شهید وزیرخارجه گفت: امیرعبدالهیان وزیر خارجه ایران به تنهایی نبود بلکه وزیر خارجه جبهه مقاومت بود، امروز یک مرجع تقلید در تهران نشسته است که با اشاره دستش کشتی آمریکایی تصرف می‌شود و پهپادهای متجاوز نابود می‌شود.

دولابی ادامه داد: امروز نظامی که دورکن اصلی دارد جمهوریت و اسلامیت با رهبر انقلابی سیدعلی خامنه‌ای نظام را پیش برد و امروز در قله اقتدار است و قدرت اول در خاورمیانه در دست ایران است با توجه و تکیه برمردم از این نظام حراست کرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز صادرکننده تسلیحات پیشرفته نظامی هستیم و به هرکسی هم نمی‌فروشیم و پهپاد، ناوشکن و موشک‌های رادار گریز داریم که ماحصل مقاومت و توجه به مردم و راهبری رهبر انقلاب هستیم، از نداشتن سیم خاردار رسیدیم به قدرت اول سازنده سلاح و مردمی داریم که روحیه جهادی و علاقه‌مند به یکدیگرند و امروز سه هزار گروه جهادی فعالند درحالی‌که در در زلزله بم فقط ۴۰ گروه داشتیم. 

انتهای خبر/ طهماسبی
 


۲ رکن اسلامیت و جمهوریت بنیان انقلاب را شکل داد

منبع:آرمـان
? ۲ رکن اسلامیت و جمهوریت بنیان انقلاب را شکل داد