۲۷ پرونده قتل در استان کرمان به صلح و سازش ختم شد

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمان از تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰ با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، یدالله موحد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق صلح […]

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمان از تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰ با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، یدالله موحد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در این پرونده‌ها با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص؛ با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

وی توسعه روحیه گذشت را یکی از دستاوردهای مهم این اقدام برشمرد و افزود: در کنار این موضوع باید آموزش‌های لازم در ارتباط با افزایش مهارت‌های اساسی زندگی در بین افراد، پرهیز از خشونت و توسعه تعاملات کلامی و رفتاری به صورت ویژه‌ای از سوی نهادهای مربوطه افزایش یابد.

جزئیات زنده ماندن کودک شش ساله کرمانی بعد از شش روز در درون چاه/ رباینده با کمک دوربین‌های سطح شهر شناسایی شد
نجات کودکِ گروگان بعد ۶روز از قعر چاه به روایت تسنیم/ این گروگانِ ۶ساله با تلاش پلیس کرمان به آغوش خانواده بازگشت + فیلم
نجات معجزه آسای پسربچه ربوده شده از چاه ۴۰ متری؛ آدم ربا دستگیر شد

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: مردم استان کرمان به کرامت و نجابت شهره هستند و از این رو است که تلاش‌های گسترده شوراهای حل اختلاف استان در راستای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان جایگاه خوبی را در سطح کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۵۹ هزار و ۲۰۶ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۹ مورد در حوزه حقوقی و ۳۵ هزار و ۲۷۷ مورد در حوزه کیفری بوده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




۲۷ پرونده قتل در استان کرمان به صلح و سازش ختم شد

منبع: تسنــیم
? ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان به صلح و سازش ختم شد