۲۶ بانک کرمان مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شدند

عبدالله آبسواران دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: در راستای تکالیفی که بانک مرکزی در بخش تسهیلات تکلیفی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بانک‌های عامل در ارتباط با پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج محول کرده در استان کرمان ۲۶ بانک عامل مکلف […]

عبدالله آبسواران دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: در راستای تکالیفی که بانک مرکزی در بخش تسهیلات تکلیفی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بانک‌های عامل در ارتباط با پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج محول کرده در استان کرمان ۲۶ بانک عامل مکلف به پرداخت این تسهیلات شدند.

وی ادامه داد: در مجموع این بانک‌های عامل در حوزه فرزندآوری، ۳۰ هزار و ۴۳۲ پرونده با اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال و در حوزه تسهیلات ازدواج ۲۷ هزار و ۳۴۳ پرونده با اعتباری بالغ بر ۵۶ هزار میلیارد ریال پرداختی داشتند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با بیان اینکه در سال جدید براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ازدواج افزایش پیدا کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۳ وام ازدواج به ازای هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان و برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: تسهیلات ازدواج به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به ازای هر نفر ۶۰۰ میلیون تومان و آقایان زیر ۲۵ و خانم‌های زیر ۲۳ سال در بحث ایثارگران هم ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد.

آبسواران بیان کرد: تسهیلات فرزندآوری برای فرزند اول مبلغ ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث فرزندآوری بانک مرکزی به هر کدام از بانک‌های عامل سهمیه‌ای داده و تکالیفی را محول کرده است، گفت: متقاضیان پس از مراجعه به سامانه بانک مرکزی بانک خود را انتخاب می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با اشاره به اینکه رجوع به بانک‌های دولتی بیشتر سایر بانک‌ها است و سهمیه این بانک‌ها زودتر تمام می‌شود، افزود: متقاضیان به سامانه همه بانک‌ها مراجعه کنند چرا که همه بانک‌ها در بحث فرزندآوری و ازدواج تکالیفی دارند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۲۶ بانک در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداختی داشتند، ادامه داد: در سال جدید تاکید شده که بانک‌ها به تکالیف خود در حوزه پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج عمل کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/.




۲۶ بانک کرمان مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شدند

منبع: تسنــیم
? ۲۶ بانک کرمان مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شدند