۲۲زوج با مشاوره مراکز مهرخانواده استان کرمان به زندگی بازگشته اند | خبر کرمان

کرمان- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون، ۲۲ زوج با مشاوره و ارشادات مراکز مهر خانواده در استان کرمان، به زندگی مشترک بازگشته اند. به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده، […]



کرمان- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون، ۲۲ زوج با مشاوره و ارشادات مراکز مهر خانواده در استان کرمان، به زندگی مشترک بازگشته اند.

به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده، قوه قضائیه مکلف است برای نحوه ملاقات والدین با فرزندان طلاق ساز و کار مناسب با مصالح خانواده فراهم کند.

قویدل ادامه داد: این مهم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و ورزش و جوانان، تعریف و پیگیری می شود.

وی افزود: فرزندان طلاق مستعد و مبتلا به آسیب های زیاد روانی (فردی) و اجتماعی هستند و اختلافات بین والدین، ملاقات این فرزندان با والدین را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: از طرفی کلانتری ها نیز مکان مناسبی جهت ملاقات و تبادل فرزندان نیستند، بنابراین ضرورت ایجاد مکان های مناسب برای ملاقات فرزندان طلاق وجود دارد.

وی تصریح کرد: جهت حمایت از حقوق کودکان، زنان و خانواده و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی فرزندان طلاق و لزوم اقدام در این زمینه، مراکز مهر خانواده راه اندازی شده است.

قویدل افزود: این مراکز مهر توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حوزه های قضایی کرمان، سیرجان، زرند، بم، جیرفت، رفسنجان، ریگان و رابر ایجاد شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: از جمله وظایف مراکز مهر خانواده ارائه خدمات آموزشی، روان شناختی، مشاوره ای، حقوقی و حمایتی، ایجاد بستر مناسب و امن برای ملاقات و آماده سازی والدین برای ملاقات فرزند در خانواده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: همچنین انجام ارزیابی به دستور قاضی و نظارت دقیق بر فرآیند ملاقات و ارائه گزارش کارشناسی و نظریه مشورتی در جهت کاهش آسیب های روانی اجتماعی فرزندان طلاق و… از دیگر وظایف مراکز مهر خانواده محسوب می شود.

وی اهداف راه اندازی مراکز مهر خانواده را مدیریت فرآیند ملاقات با فرزندان پس از طلاق، ایجاد محیطی امن و آرام برای ملاقات والدین با فرزندان پس از طلاق و نظارت بر فرآیند ملاقات ها، با هدف تامین و پیگیری بهترین منافع فرزندان طلاق عنوان کرد.

قویدل بیان کرد: نقش آفرینی به مثابه مرجع تخصصی آموزش والدین پس از طلاق، تلاش برای ایجاد گفتمان مشترک والدین در راستای برنامه والدگری موثر و تلاش برای هماهنگ کردن والدین در فرزندپروری پس از طلاق نیز از دیگر اهداف ایجاد مراکز مهر خانواده به شمار می روند.

وی اظهار کرد: این مراکز بایستی تخصصی ترین مرجع مشورتی در دستگاه قضائی باشند که بتوانند در خصوص موضوعات فرزندان پس از طلاق اطلاعات موثقی را در اختیار محاکم قضائی قرار داده و نظر مشورتی خود را تقدیم آنها کنند.

قویدل افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد پرونده های فعال ۷۲۲پ رونده و مجموع ملاقات انجام شده در مراکز مهر نیز یک هزار و ۷۹۶ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد زوجینی که با مشاوره و ارشادات مراکز مهر خانواده، به زندگی مشترک بازگشته اند ۲۲ زوج و تعداد گزارشات ارسال شده حاوی وضعیت کودک به مراجع قضایی ۵۳ گزارش بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ جلسه مشاوره ای برای والدین و فرزندان برگزار شده است.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، موضوع سرقت به عنوان اولویت اول جرائم و دعاوی استان مطرح شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در راستای اجرای برنامه های عملیاتی و برنامه های ابلاغی، کنترل و کاهش جرائم و دعاوی اولویت دار پیگیری می شود.

قویدل گفت: در اجرای برنامه جامع پیشگیری از سرقت ۵ راهبرد مهم در سال جاری تعیین و تدوین شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: موضوع ساماندهی معتادین متجاهر و اصلاح چرخه معیوب ترک و بازگشت مجدد معتادین متجاهر یکی از راهبردهای تعیین شده است.

قویدل ادامه داد: استفاده از ظرفیت های ساختاری و سازمانی در مرکز استان و شهرستان های استان در دستور کار قرار دارد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در راهبری شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان های استان کرمان نیز این موضوع به عنوان اولویت اعلام شده است.

قویدل تصریح کرد: در این راستا دادگستری و شورای پیشگیری از وقوع جرم منوجان تفاهم نامه همکاری مشترک با شهرداری منوجان و آسمینون منعقد کرده است که امیدواریم در موضوع کاهش جرائم بویژه سرقت، اثربخش باشد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان یادآور شد: در مرکز استان نیز تفاهم نامه ای با ادارات و سازمان های مختلف، شیوه نامه های همکاری مشترک با بخش های متعدد و سمن ها تدوین شده و در حال پیگیری است.

کد خبر ۶۱۸۱۶۹۹


۲۲زوج با مشاوره مراکز مهرخانواده استان کرمان به زندگی بازگشته اند

منبع: مــهر
? ۲۲زوج با مشاوره مراکز مهرخانواده استان کرمان به زندگی بازگشته اند