۱۶ نفر در زرند دچار گازگرفتگی شدند

کرمان – فت فتو – رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۱۶ نفر در روستای «دورونوئیه» شهرستان زرند امروز (سه شنبه) دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند. به گزارش فت فتو به نقل از این مرکز، محمد صابری افزود: پس از دریافت گزارش حادثه با فوریت یک تیم فوریت های […]

کرمان – فت فتو – رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۱۶ نفر در روستای «دورونوئیه» شهرستان زرند امروز (سه شنبه) دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند.

به گزارش فت فتو به نقل از این مرکز، محمد صابری افزود: پس از دریافت گزارش حادثه با فوریت یک تیم فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام و بعد از انجام اقدامات مناسب، تمامی اعضای این خانواده در محل حادثه درمان سرپایی شدند.

وی اظهارداشت: ۱۶ فرد مسموم شده در این حادثه شامل پنج مرد و ۱۱ زن و با رده سنی یک تا ۶۵ ساله هستند که حال عمومی تمامی آنان مساعد گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان علت این حادثه را استفاده از بخاری بدون دودکش گزارش کرد.

وی عنوان کرد: از علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن سردرد(شایع‌ترین علامت)، سرگیجه و تهوع است که در صورت ادامه و تماس بیشتر با آن گاز علایم شامل بالاآوردن، سوزش چشم، گلو و بینی، اختلال حواس، تشنج و کما خواهد بود که درموارد شدید به مرگ منتهی می شود.

روستای دورونوئیه در کیلومتر ۴۰ محور زرند – رفسنجان در شمال استان کرمان قرار دارد.




۱۶ نفر در زرند دچار گازگرفتگی شدند

منبع: ایرنـا
? ۱۶ نفر در زرند دچار گازگرفتگی شدند