۱۵ درصد صرفه‌جویی، مدیریت مصرف برق را محقق می‌کند/ لزوم همکاری مردم در روزهای گرم

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف برق گفت: اگر مشترکان برق به میزان ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، در واقع مدیریت مصرف را انجام داده‌اند. مهندس حمیدرضا حبیبی امروز دوم مرداد ماه در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف برق گفت: اگر مشترکان برق به میزان ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، در واقع مدیریت مصرف را انجام داده‌اند.

مهندس حمیدرضا حبیبی امروز دوم مرداد ماه در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی به دلیل استقرار و پایداری گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه، سه هفته بسیارگرم در سراسر کشور حاکم است و در این شرایط صنعت برق با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم آماده است.

وی افزود: هم اکنون شبکه برق پایدار است اما با توجه به پایداری گرما در هفته‌های پیش رو و پر بار شدن شبکه برق طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود که با تلاش نیروهای عملیاتی صنعت برق به سرعت رفع می‌شود.

حبیبی بیان کرد: برای جلوگیری از این حوادث در روزهای گرم لازم است همه مشترکان در تمامی بخش‌ها به ویژه بخش خانگی و تجاری در مصرف بهینه برق جدی بوده و همکاری نمایند .

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: اگر مشترکان به میزان ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، در واقع مدیریت مصرف را انجام داده‌اند. ضمن اینکه مشترکان پر مصرف شناسایی و به آنها یادآوری و دو نوبت اخطار داده می‌شود و چنانچه رعایت نکنند، برق آنها قطع می‌شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان نیز خواست تا در مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری خود در تمامی نقاط استان با شرکت‌های توزیع نیروی برق همکاری داشته باشند تا برق آنها به عنوان ساختمان اداری پرمصرف قطع نشود و چنانچه مولد دارند، از آن استفاده کنند.

حبیبی گفت: به ازای هر یک درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می‌شود و پیش بینی می‌شود با افزایش دما تقاضای مصرف در روزهای جاری به بیش از ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یابد و رکوردهای جدید ثبت شود و از عدد ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات که تا کنون ثبت شده، عبور کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان اظهار کرد: از همه مردم درخواست داریم با رعایت نکاتی از جمله استفاده از دور کند کولرهای آبی؛ تنظیم دمای آسایش ۲۴ یا ۲۵ برای کولرهای گازی که ۶ برابر کولرهای آبی، برق مصرف می‌کنند؛ نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و گازی(که تا ۲۰ درصد راندمان این تجهیزات سرمایشی را افزایش می‌دهد)؛ عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار ( ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳)؛ خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از روشنایی نور طبیعی در طول روز؛ مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی افزود: مردم می‌توانند با نصب برنامه « با انرژی » به آدرس www.ba-energy.ir روی گوشی‌های تلفن همراه خود ضمن استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای مدیریت مصرف و محاسبه میزان مصرف برق محل سکونت خود، با مدیریت و کاهش مصرف انرژی در قرعه‌کشی جوایز ارزنده آن از جمله ۳۰۰ دستگاه خودرو و جایزه‌های نقدی میلیونی پویش با انرژی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


۱۵ درصد صرفه‌جویی، مدیریت مصرف برق را محقق می‌کند/ لزوم همکاری مردم در روزهای گرم

منبع: ایـسنا
? ۱۵ درصد صرفه‌جویی، مدیریت مصرف برق را محقق می‌کند/ لزوم همکاری مردم در روزهای گرم