۱۵ خرداد مبدأ انقلاب است

امام جمعه عنبرآباد گفت: حادثه ۱۵ خرداد فراموش نشدنی است، مبدا انقلاب ۱۵ خرداد است. حجت‌الاسلام حمید بامری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: قیام خونین مردم در  ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران بود که آینده نهضت را تحت تأثیر قرار داد. وی افزود: این قیام […]

امام جمعه عنبرآباد گفت: حادثه ۱۵ خرداد فراموش نشدنی است، مبدا انقلاب ۱۵ خرداد است.

حجت‌الاسلام حمید بامری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: قیام خونین مردم در  ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران بود که آینده نهضت را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: این قیام به مبارزات نمایشی، پارلمانتاریستی و سرگرم‌کننده پایان داد؛ شکافی عمیق میان مردم و شاه پدید آورد و راه نوین رویارویی و مبارزه ریشه‌ای با رژیم ستم‌شاهی را هموار کرد.

حجت‌الاسلام بامری بیان کرد: حماسه‌آفرینان ۱۵ خرداد هرگونه گفتگوی پنهانی و کنار آمدن با دشمن را خیانت به آرمان‌های اسلامی می‌دانستند، مقابله با تز جدایی دین از سیاست، فروپاشی دیوار سیاه رضاخانی میان حوزه و دانشگاه، مبارزه با زورمداران و جهانخوران، طرح شعار نه غربی -نه شرقی و.. از دیگر دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد در نهضت اسلامی بود.

وی اظهارکرد: حادثه ۱۵ خرداد فراموش نشدنی است، مبدا انقلاب ۱۵ خرداد است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: چه اتفاقی افتاد که مردم کفن پوشیدن و وارد میدان شدند، آیا بحث مادی در میان بود، خیر بحث دفاع از مرجعیت و انقلاب بود که مردم وارد میدان شدند، تعصب مردم به ولایت و انقلاب باعث شد که استارت انقلاب زده شد

وی افزود: دشمن از غفلت ما در جهاد تبیین استفاده می‌کند، نباید ۱۵ خردادها و شهدای ۱۵ خرداد به فراموشی سپرده شود، باید اتفاقات ۱۵ خرداد در کتاب‌های درسی دانش آموزان بارگذاری شود تا جوانان با ۱۵ خرداد آشنا شوند.

حجت‌الاسلام حمید بامری تصریح کرد: آینده‌ای بسیار روشن و درخشان در پیش روی ملت ایران وجود دارد، در طی این ۴۴ سال مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتیم و از پله‌ها و موانع سختی عبور کردیم، ما بحران اقتصادی را هم پشت سر خواهیم گذاشت 

وی خاطرنشان کرد: شرایط کاملاً به نفع جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است، منطقه و خاورمیانه و ارتباط با همسایگان گویای همین مطلب است.

انتهای خبر/بهادری 

 




۱۵ خرداد مبدأ انقلاب است

منبع:آرمـان
? ۱۵ خرداد مبدأ انقلاب است