۱۵ خرداد زمینه پیوند مردم و مرجعیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی است

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ۱۵ خرداد ماه زمینه پیوند مردم و مرجعیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی است. به گزارش سرویس فرهنگی«نذیر کرمان» حجة الاسلام و المسلمین محمد حسین محمدی استاد دانشگاه افسری و تربیت پایداری امام حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و […]

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ۱۵ خرداد ماه زمینه پیوند مردم و مرجعیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش سرویس فرهنگی«نذیر کرمان» حجة الاسلام و المسلمین محمد حسین محمدی استاد دانشگاه افسری و تربیت پایداری امام حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و حماسه خونین ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد حماسه ای ماندگار و اثرگذار و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

وی گفت: این فیلم سرآغاز تحولاتی شد که به حق می‌‌توان به عنوان یوم ا.. از آن نام برد.

حجة الاسلام و المسلمین محمدی گفت: در سحرگاه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به خانه امام یورش بردند و ایشان را که روز قبل پرده از جنایات خصمانه دشمن و آمریکا و اسرائیل برداشته بود دستگیر و راهی زندان کردند.

وی در ادامه تشریح کرد: علما با صدور بیانیه ای خواستار آزادی امام(ره) شدند، شاه که موقعیت خود را در خطر میدید،ساعت ۱۰ صبح نیروهای مسلح را به میدان فرستاد و تعداد زیادی از مردم زخمی شدند و به عبارتی حمام خون به راه انداختند.

حجة الاسلام محمدی گفت:اولین اثر قیام ۱۵ خرداد این بود که رهبری امام خمینی نسبت به قبل نمایان تر شد و امام در ضدیت با نظام تا پای جان ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: در اثر دیگر این قیام افشای چهره وحشیانه و مزدورانه شاه بود که به کشتار مردم انجامید و وابستگی بیش از پیش نظام به آمریکا و اسرائیل نمود پیدا کرد .

وی همچنین گفت: با قیام ۱۵ خرداد جنبش های دانشجویی و انگیزه برای حرکت های انقلابی در دانشجویان بیشتر شد و اتحاد مردم و علمای انقلابی نیز شکل گرفت و مردم با اتحاد با علما انقلابی عظیم را در سال ۱۳۵۷ تداعی کردند .

انتهتی پیام/کمساری




۱۵ خرداد زمینه پیوند مردم و مرجعیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی است

منبع:آرمـان
? ۱۵ خرداد زمینه پیوند مردم و مرجعیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی است