۱۵طرح اشتغالزایی در ارزوئیه کرمان مصوب شد

کرمان – فت فتو – به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ۱۵طرح اشتغالزایی با حجم سرمایه گذاری ۱۶۶ میلیارد تومان در ارزوئیه به تصویب رسیده که تاکنون چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری انجام شده است. به گزارش فت فتو جعفر رودری روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی […]

کرمان – فت فتو – به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ۱۵طرح اشتغالزایی با حجم سرمایه گذاری ۱۶۶ میلیارد تومان در ارزوئیه به تصویب رسیده که تاکنون چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش فت فتو جعفر رودری روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصادی و رفع موانع تولید شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه ۷۲ درصد جمعیت ارزوئیه در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند اظهار داشت : عمده  طرح های تصویبی در این بخش و بمنظور رونق تولید و اشتغال پایدار جانمایی شده است.  

به گفته رودری با اجرا و به بهره برداری رسیدن این تعداد طرح در مجموع ۲۹۳نفر مشغول به کار خواهند شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه ارزوئیه ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت شاغل دارد تصریح کرد: بیش از ۷۲ درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند.  
به گفته رودری نرخ رشد جمعیت ارزوئیه منفی و این شهرستان مهاجر فرست است و روند یاد شده در هفت تا هشت سال گذشته در ارزوئیه حاکم بوده است.
رودری افزود: بخش غالب جمعیت ارزوئیه روستایی است و بیش از ۸۲ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می کنند که می طلبد برنامه های توسعه روستایی در این شهرستان به شکل ویژه پیگیری شود.  
رودری تاکید کرد: پایه اقتصاد شهرستان ارزوئیه بر کشاورزی استوار است به طوری که طی هشت سال گذشته ۷۵ درصد ایجاد شغل در این بخش بوده است.
وی اظهار داشت: هزار و ۶۰۰ نفر بیکار در سال ۹۰ در شهرستان ارزوئیه وجود داشته و پیش بینی می شود سالانه ۱۶۰ نفر وارد کار شوند در حالی که هدف گذاری انجام شده برای رفع معضل بیکاری این شهرستان سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ فرصت شغلی است.
رودری بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده که ۴۰۰ فرصت شغلی باید در ارزوئیه ایجاد شود اکنون خلا تعریف فرصت های شغلی را در این شهرستان داریم و باید ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر به کار گرفته شوند تا این بخش کامل شود.  
وی گفت: پنج پروژه تاثیرگذار نیز در شهرستان ارزوئیه تعریف شده که در مجموع سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیارد تومان با ایجاد ۴۰۰ شغل است.
وی افزود: در حوزه اشتغال خرد خانگی نیز ظرفیت خوبی در شهرستان ارزوئیه وجود دارد اما متناسب با تعدادی که معرفی شده جا دارد بیشتر در این زمینه کار شود.
۳۰۲۹ / ۵۰۵۴




۱۵طرح اشتغالزایی در ارزوئیه کرمان مصوب شد

منبع: ایـرنا
?۱۵طرح اشتغالزایی در ارزوئیه کرمان مصوب شد : اخبار استان کرمان – ورزشی