۱۲ نفر در زندان‌های استان کرمان دانشجوی پیام نور هستند

کرمان- مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر دانشجوی پیام نور در زندان‌های استان کرمان در حال تحصیل هستند. به گزارش نذیر کرمان، رضا ذوالفعلی‌نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلاحی، ارائه آموزش‌های حرفه […]



کرمان- مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر دانشجوی پیام نور در زندان‌های استان کرمان در حال تحصیل هستند.

به گزارش نذیر کرمان، رضا ذوالفعلی‌نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلاحی، ارائه آموزش‌های حرفه آموزی در زندان است.

وی افزود: ۷ هزار و ۷۱۳ نفر در سال گذشته در دوره‌های حرفه‌آموزی زندان‌های استان کرمان شرکت کرده اند.

ذوالفعلی‌نژاد بیان کرد: ازاین تعداد، ۶ هزار و ۲۸۶ نفر این دوره‌ها را با موفقیت گذرانده و گواهینامه مهارت گرفته اند، در حالیکه در گواهی آنها هیچ نامی از زندان ذکر نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۲۰ نفر زندانی از طریق انجمن حمایت، بنیاد تعاون و اشتغال نشسته در زندان‌ها مشغول هستند.

وی تاکید کرد: این افراد با توجه به محدودیت کارگاه‌های داخل زندان، مددجویان در اشتغال نشسته، در خوابگاه خود به فعالیت هنری، صنایع دستی و … می‌پردازند.

ذوالفعلی‌نژاد بیان کرد: بیش از ۱۰۰ کارگاه فعال در زندان‌های استان و خارج از زندان وجود دارد که ۱۲ کارگاه تولیدی و صنعتی بوده و قابل رقابت با تولیدات بیرون است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان افزود: ۹۵ نفر پزشک عمومی، متخصص، پرستار و ۳۳ مشاور در زندان‌های استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مددجویان در بدو ورود، مورد معاینه قرار گرفته و در صورت داشتن بیماری جسمی و روحی، در روند درمان قرار خواهند گرفت.

ذوالفعلی‌نژاد یادآور شد: ۴۵ نفر روحانی در زمینه آموزش احکام، اخلاق، عقاید، روانخوانی و روخوانی قرآن، تفسیر، تدبر و حفظ در سطح زندان‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۸۴ نفر از مددجویان زندان‌ها نسبت به حفظ یک تا ۳۰ جز قرآن اقدام کرده اند که سه نفر از این تعداد زندانی، حافظ کل قرآن هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اهمیت سواد زندانیان، گفت: معمولاً بیشتر زندانی‌ها افراد کم‌سواد یا بی‌سواد هستند.

ذوالفعلی‌نژاد تصریح کرد: در قالب یک تفاهمنامه با آموزش و پرورش، در حال حاضر ۲۵۳ نفر زندانی در سه مقطع تحت آموزش نهضت سوادآموزی هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر دانشجوی پیام نور در زندان‌های استان کرمان در حال ادامه تحصیل هستند و اگر تعداد بیشتر شود مانعی برای ادامه تحصیل زندانیان وجود ندارد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان ادامه داد: ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد و ۳۳ باب کتابخانه با ۷۳ هزار جلد کتاب در زندان‌های استان کرمان وجود دارد.

ذوالفعلی‌نژاد در پایان بیان کرد: پنج سالن ورزشی برای زندانیان و کارکنان و ۸ گود زورخانه در زندان‌های استان کرمان فعال است.

یادآوری می‌شود: در آئین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد (به مناسبت هفته قوه قضائیه) ۴۷ مددجوی جرایم غیرعمد آزاد و زمینه آزادی ۱۰۲ نفر از سایر مددجویان زندان‌ها نیز با ارفاقات قانونی فراهم شد.

کد خبر ۶۱۴۸۶۳۶


۱۲ نفر در زندان‌های استان کرمان دانشجوی پیام نور هستند

منبع: مــهر
? ۱۲ نفر در زندان‌های استان کرمان دانشجوی پیام نور هستند