۱۰۶ زندانی بدهکار مالی در کرمان آزاد شدند/۱۷۸ مددجو چشم انتظار کمک نیکوکاران

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به آزادی ۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی در استان گفت: «در حال حاضر ۱۷۸ مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان هستند که تمامی آن‌ها بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیات‌های مذهبی بتوان زمینه‌ی آزادی این افراد را فراهم کرد». به گزارش […]

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به آزادی ۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی در استان گفت: «در حال حاضر ۱۷۸ مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان هستند که تمامی آن‌ها بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیات‌های مذهبی بتوان زمینه‌ی آزادی این افراد را فراهم کرد».

به گزارش فت فتو؛ سید حجت‌الله موسوی‌قوام در ویژه برنامه‌ی «نذر حریت» مرحله‌ی دوم نهضت آزادسازی محکومان جرایم مالی و غیرعمد زندان‌های استان کرمان، از آزادی ۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی خبر داد و بیان کرد: «مجموع بدهی این افراد ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که در قالب نشست‌های صلح و سازش ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، گذشت شکات حاصل شده است».

وی افزود: «توان پرداخت مددجویان آزاد شده در ویژه برنامه‌ی نذر حریت هشت میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان بوده است».

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: «سال گذشته استان کرمان در پنج مرحله زمینه‌ی آزادی ۱۴۰ مددجوی جرایم غیرعمد را در قالب طرح «مکتب حاج قاسم سلیمانی» فراهم کرد و از این جهت کرمان استان برتر کشور در این بخش بوده است».

وی یادآور شد: «از ابتدای سال جاری تاکنون با همت و حمایت‌های خیران و مجموعه‌های همکار ستاد دیه، زمینه‌ی آزادی ۱۰۶ نفر از مددجویان واجد شرایط از زندان‌های استان کرمان فراهم و شش میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان برای آزادی این افراد هزینه شده است».

موسوی‌قوام با اشاره به این‌که در مجموع ۹۵ نفر از محل کمک‌های خیران به مبلغ چهار میلیارد تومان آزاد شده‌اند، تاکید کرد: «در راستای صحبت و مذاکره با شکات پرونده‌ها، تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تخفیف بدهی شاکیان را داشته‌ایم و از این رو شاکیان نیز به عنوان خیران ستاد دیه به شمار می‌روند».

وی اظهار کرد: «در برنامه‌ی نذر حریت، از سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک‌ها و نذورات خیران در ماه‌های محرم و صفر اقدام و در این راستا ۳۳۱ میلیون تومان از سال گذشته تاکنون جمع‌آوری شده و این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت».

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ۱۷۸ مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان هستند که تمامی آن‌ها بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیات‌های مذهبی بتوان زمینه‌ی آزادی این افراد را فراهم کرد».

وی گفت: «در حال حاضر مددجوی جرایم غیرعمد دیه بدهکار در زندان‌های استان کرمان وجود ندارد».




۱۰۶ زندانی بدهکار مالی در کرمان آزاد شدند/۱۷۸ مددجو چشم انتظار کمک نیکوکاران

منبع:بــرنا
?
۱۰۶ زندانی بدهکار مالی در کرمان آزاد شدند/۱۷۸ مددجو چشم انتظار کمک نیکوکاران