یک کارگاه قالی‌بافی در کرمان افتتاح شد

کارگاه قالی‌بافی در شهرک صنعتی شماره دو شهرستان سیرجان در راستای توسعه فرش این منطقه با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان افتتاح شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، با حضور امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان یک واحد کارگاه قالیبافی در شهرک صنعتی […]



کارگاه قالی‌بافی در شهرک صنعتی شماره دو شهرستان سیرجان در راستای توسعه فرش این منطقه با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، با حضور امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان یک واحد کارگاه قالیبافی در شهرک صنعتی شماره دو سیرجان افتتاح شد. 

این کارگاه شامل بخش‌های مختلفی از جمله رنگ‌رزی، شست‌وشو و موزه نگهداری فرش‌های دست‌باف قدیمی و نفیس است که مراحل تولید فرش دست‌باف را از ابتدا تا فروش آن در بازارهای جهانی را انجام می‌دهد. 

این مجموعه متعلق به بخش خصوصی است که سابقه فعالیت ۲۰ ساله را در این صنعت دارد و قرار است مقدمات احیای فرش دست‌باف کرمان را انجام دهد.
 
معاون اقتصادی استاندار کرمان افتتاحیه این کارگاه گفت: صنایع کوچک عامل توسعه متوازن هستند و ما حمایت کاملی از این مجموعه‌ها داریم. 

حسن‌زاده تأکید کرد: زنجیره کامل تولید فرش دست‌باف در کرمان وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان بر تکمیل زیرساخت‌های این شهرک صنعتی نیز تاکید کرد. 

در حاشیه سفر معاون اقتصادی استاندار کرمان به سیرجان از روند احداث کارخانه طلوع فولاد پارس این شهرستان نیز بازدید شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در صورت افتتاح ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم و تا ۳ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت. 

طبق زمان‌بندی مدیران این کارخانه پروژه مذکور با پیشرفت ۷۰ درصدی تا ۱۵ ماه آینده به افتتاح خواهد رسید و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

شایان ذکر است که در صورت آغاز به‌کار این کارخانه، زنجیره ارزش افزوده در شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/ طهماسبی


یک کارگاه قالی‌بافی در کرمان افتتاح شد

منبع:آرمـان
? یک کارگاه قالی‌بافی در کرمان افتتاح شد