یک بام و چند هوایی کرمان/ لاله‌زار ۱۲ درجه؛ میانده جیرفت ۴۷

نذیر کرمان/کرمان استان کرمان به چهارفصل معروف است زیرا دارای اقلیم‌های متفاوت و آب و هوای متنوع است. این تنوع و تفاوت آب و هوایی به گونه‌ایست که در استان همچنان که گرم‌ترین نقطه دنیا(گندم بریان شهداد) را داریم؛ لاله‌زار در اکثر روزها سردترین نقطه استان است و در مواردی جزء خنک‌ترین نقاط کشور قرار […]



نذیر کرمان/کرمان استان کرمان به چهارفصل معروف است زیرا دارای اقلیم‌های متفاوت و آب و هوای متنوع است.

این تنوع و تفاوت آب و هوایی به گونه‌ایست که در استان همچنان که گرم‌ترین نقطه دنیا(گندم بریان شهداد) را داریم؛ لاله‌زار در اکثر روزها سردترین نقطه استان است و در مواردی جزء خنک‌ترین نقاط کشور قرار می‌گیرد.

در تابستان امسال نیز از ابتدای تیرماه، شهداد همواره جزء گرم‌ترین نقاط کشور بود و چند شهر دیگر استان نیز این رکورد را به نام خود ثبت کردند.

امین دریافر کارشناس پیـش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان امروز ۳۱ تیرماه درباره وضعیت جوی استان اظهار کرد: صبح امروز لاله زار با دمای ۱۲ درجه سردترین و روز گذشته جیرفت با دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین نقطه استان بود.

وی افزود: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز تا پایان هفته وزش باد و گرد و خاک مهم ترین پدیده‌های جوی در استان است.

وی افزود: با وزش باد و خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار به استان، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در اغلب مناطق به ویژه برای نیمه جنوبی و برخی مناطق شمالی و غربی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته جاری در برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی به ویژه ارتفاعات این مناطق ضمن افزایش ابر وقوع رگبار باران محتمل است.

وی اظهار کرد: به لحاظ دمایی نیز در هفته جاری تداوم هوای گرم برای اکثر مناطق استان کرمان را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امروز همچنین کمینه دمای هوای شهر کرمان ۲۳ درجه بود و در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه می‌رسد.

انتهای پیام 


یک بام و چند هوایی کرمان/ لاله‌زار ۱۲ درجه؛ میانده جیرفت ۴۷

منبع: ایـسنا
? یک بام و چند هوایی کرمان/ لاله‌زار ۱۲ درجه؛ میانده جیرفت ۴۷